در رسانه| راه‌اندازی ۶ مرکز مثبت زندگی در اندیمشک

بیروم‌وند از راه‌اندازی ۶ مرکز مثبت زندگی در اندیمشک خبر داد و گفت: این مراکز، بهزیستی‌های کوچک شده‌ای هستند که در محله‌های مختلف ایجاد شده‌اند تا خدمات را با کیفیت و سرعت بیشتری به مددجویان خود ارائه دهند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خوزستان ،«فرحناز بیروم‌وند» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با بیان اینکه طبق بند چهارم ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، سازمان بهزیستی می‌تواند برای مجتمع‌ها و مراکز خدمات بهزیستی مجوز صادر کند اظهار کرد: اکنون این سازمان بیشتر فعالیت خود را از طریق واگذاری به بخش‌های غیردولتی پیش می‌برد که با استناد به بند قانونی مذکور، برای دستیابی به شاخص‌های سلامت اجتماعی، حقوق شهروندی و عدالت توزیع خدمات شهروندی، طراحی مراکز مثبت زندگی (مراکز ارائه دهنده خدمات بهزیستی) از طریق بهزیستی کشور در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس اداره بهزیستی اندیمشک افزود: در حال حاضر افرادی که با بهزیستی سر و کار دارند و نیازمند دریافت خدمات از بهزیستی هستند باید به ادارات بهزیستی شهرستان‌ها یا مراکز تامین توسعه که تعداد آن در شهرستان‌ها بسیار کم است مراجعه کنند اما مراکز مثبت زندگی، بهزیستی‌های کوچک شده‌ای هستند که در محله‌های مختلف ایجاد می‌شوند تا خدمات را با کیفیت و سرعت بیشتری به مددجویان خود ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه مراکز مثبت زندگی بر اساس محله‌هایی که مددجویان در آن ساکن و متمرکز هستند تشکیل می‌شوند اذعان کرد: در این راستا دسترسی گروه‌های هدف به خدمات سازمان تسهیل می‌شود، ترددهای غیرضروری مددجویان به مراکز ادارات بهزیستی کاهش می‌یابد و در واقع راه‌اندازی این مراکز موجب افزایش سرعت خدمت‌رسانی سازمان بهزیستی به مددجویان می‌شود.

بیروم‌وند با بیان اینکه مراکز مثبت زندگی در چهار محور اصلی فعالیت می‌کنند ادامه داد: با راه‌اندازی این مراکز، برای مددجویان هر مرکز، پرونده الکترونیک سلامت اجتماعی تشکیل خواهد شد.

وی عنوان کرد: مراکز مثبت زندگی به صورت خانواده محور فعالیت می‌کنند، یعنی علاوه بر مددجو به خانواده مددجو نیز آموزش‌ها و خدماتی ارائه می‌شود و همچنین محله محور هستند و مددجویان نیز با مددکار سر و کار دارند.

رئیس اداره بهزیستی اندیمشک بیان کرد: برای مراکز مثبت زندگی یک دستورالعمل و ۶ شیوه‌نامه تهیه و آئین‌نامه‌هایی که موازی و یا متناقض با این مراکز بودند اصلاح شده و در دستور کار قرار گرفته است.

وی از صدور مجوز برای ۶ مرکز مثبت زندگی در اندیمشک خبر داد و خاطر نشان کرد: این مراکز امروز (شنبه ۲۰ دی) با یاد و نام شهدای والامقام شهرستان یک‌هزار شهید اندیمشک و سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و با توسل به بانو فاطمه زهرا (س) در ۶ نقطه از شهرستان کار خود را آغاز کردند.

کد خبر 29084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد