برپایی چهارمین جلسه case report در محل ستاد اورژانس اجتماعی تهران

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران، با حضور در  برنامه چهارم case report اورژانس اجتماعی استان، ضمن قدردانی از فعالیت های کارشناسان اورژانس اجتماعی و کمیته آموزش اظهار داشت: نقش درمان روانپزشکی در بیماران دارای اختلال روان در کیس های اقدام به خودکشی بسیار حیاتی دانست.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، مهدی خانکه در ادامه بیان داشت: در برخی شهرستان های اقماری استان تهران فاقد مراکز درمانی اعصاب و روان و روانپزشک حاذق هستیم.

وی افزود: لذا با استفاده از ظرفیت های شهرستانهای همسایه می تواند این مانع را برطرف نماید.

خانکه در پایان تصریح کرد: در واقع مداخلات از افراد آسیب دیده مورد تأکید و توجه معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان تهران است.

اصغر یوسف زاده مسئول اورژانس اجتماعی استان تهران در این نشست اظهار داشت: کارشناسان اورژانس اجتماعی ضمن توجه آموختن و رعایت دقیق دستورالعمل ها، بر تعامل و همکاری مدیران بهزیستی شهرستان ها با سایر دستگاه ها  به‌ویژه حوزه قضایی و فرمانداری برای رفع موانع پیشبرد برنامه های اورژانس اجتماعی تاکید داشتند. 


مسئول کمیته آموزش حوزه معاونت اجتماعی بهزیستی استان تهران در خصوص رویکردهای چند سطحی مداخلات ماموریت های اورژانس اجتماعی بیان داشت: مددکاری اجتماعی، روانشناختی، روانپزشکی و پزشکی برای بازتوانی کامل فرد و خانواده آسیب دیده طی مدت زمان دو سال توسط تیم سیار و مداخله اورژانس اجتماعی اجتناب ناپذیر است.

اردشیر بهرامی در ادامه گفت: واضح و مبرهن است اگر این مداخلات و برنامه ها بصورت کامل و جامع اجرا نشود شاهد "اقدام مجدد خودکشی" خواهیم بود.

وی افزود: وجود بیماری ها  و اختلالات روان در خانواده نقش تشدید کننده ای در خودکشی دارد و کارشناسان اورژانس ضمن توجه تام به فرد آسیب دیده باید سایر افراد زمینه ساز شکل گیری خشونت های خانگی و به تبع آن "افکار خودکشی" و "اقدام به خودکشی" را شناسایی و مورد حمایت و درمان قرار دهند.

بهرامی در ادامه خاطرنشان کرد: توجه تیم سیار اورژانس اجتماعی در مداخلات تشخیصی و بالینی و ارجاع به تیم مداخله گر بر عوامل زمینه ساز کُنش خودکشی فرد و خانواده وی مورد تأکید است.

مسئول کمیته آموزش معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان تهران در پایان گفت: استمرار این مداخلات تا بهبود شرایط کامل زندگی فرد ضرورت دارد.

در این نشست که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی اجرا شد، همتیان از پردیس، فهیمی از فیروزکوه، لاسمی از دماوند به بیان تجربیات خود پرداخته و تجارب حرفه ای، فرآیندهای مسائل و مشکلات مداخلات خود را پیرامون ماموریت های اورژانس اجتماعی در موارد اقدام به خودکشی ارائه کردند.

گفتنی است، شرکت کنندگان در این دوره به صورت گروهی در مباحث مشارکت داشته و با توجه به شرایط بیماری کووید ۱۹ ارائه گزارش های این برنامه به صورت فایل صوتی در اختیار کارشناسان اورژانس اجتماعی استان تهران قرار داده شد.

کد خبر 29029

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد