مدیرکل بهزیستی استان کرمان: 
موازی‌کاری در درمان اعتیاد دستیابی به نتیجۀ موثر را مشکل می‌کند

فردای کرمان – گروه جامعه: مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان این‌که باید برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و خصوصا اعتیاد از مدل‌های درون‌سازمانی و محلی استفاده کنیم، گفت: «یکی از مواردی که آسیب‌ها را تشدید می‌کند و باعث عدم نتیجه‌گیری موثر در درمان اعتیاد می‌شود موازی‌کاری‌ها و درمان‌های غیرتخصصی در بحث اعتیاد است».


به گزارش فردای کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان، عباس صادق‌زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان این‌که مادر تمام آسیب‌های اجتماعی اعتیاد است، بیان کرد: «باید برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و خصوصا اعتیاد از مدل‌های درون‌سازمانی و محلی استفاده کنیم و با تاکید بر اجرای برنامه‌های اجتماع‌محور، پیشگیری عالمانه‌ای را در جامعه پیاده کنیم».
وی افزود: «دو هدف عمده‌ی ما در پیشگیری، مراقبت از خانواده‌های سالم که ممکن است در آینده در معرض آسیب قرار گیرند و مراقبت از کسانی است که به شکلی خواسته یا ناخواسته دچار آسیب شده‌اند و باید برای نجات‌شان برنامه‌ریزی کرد».
صادق‌زاده با اشاره به این‌که برای رفع و پیشگیری از اعتیاد و سایر آسیب‌های اجتماعی از کمبودها ابایی نداریم، اظهار کرد: «با همین اعتبارات، فعالیت‌ها و تجارب درون‌سازمانی آمادگی خود را در هر لحظه برای ورود تخصصی به این حوزه اعلام می‌کنیم».
وی ادامه داد: «در حوزه‌ی آسیب‌های اجتماعی ممکن است به نتیجه‌ی ایده‌آل نرسیم اما آمادگی لازم برای رفع مشکل اعتیاد را داریم و می‌توانیم از همین حداقل‌های واقعی به نتیجه برسیم و تاکنون هم قدم‌های بزرگی در این رابطه برداشته‌ایم».
مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: «کمیته‌ی فرهنگی و پیشگیری باید با تاکید بر داشته‌های خود، برنامه‌های دستگاه‌های ذیربط را جمع‌آوری، تدوین و برای بهره‌برداری به شورا ارائه دهد».
وی با تاکید بر این‌که برای رسیدن به اهداف خود باید از برنامه‌های محلی، ظرفیت نخبگان، سرمایه‌های اجتماعی و... حتی در بازه‌های زمانی کوتاه بهره ببریم، بیان کرد: «خط مشاوره‌ای ۹۶۲۸  در سطح کشور برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و کمک به خانواده‌ها برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی طراحی و معرفی شده است اما نگرانی ما از این است که این خط برای کلیه‌ی اقشار جامعه به‌خصوص در سطح استان جهت کمک به خانواده‌هایی که در معرض آسیب و یا دچار آسیب شده‌اند، در دسترس نیست».
صادق‌زاده بیان کرد: «یکی از مواردی که آسیب‌ها را تشدید می‌کند و باعث عدم نتیجه‌گیری موثر در درمان اعتیاد می‌شود موازی‌کاری‌ها و درمان‌های غیر تخصصی در بحث اعتیاد است و متاسفانه هر روزه شاهد ارائه‌ی درمان‌های جدید و غیرتخصصی از سمت نهادها و دستگاه‌های مختلف هستیم و اگر می‌خواهیم در بحث اعتیاد موفق باشیم باید ضمن کنار گذاشتن موازی‌کاری‌ها، درمان‌های تخصصی و علمی را تجویز کنیم». /پ

کد خبر 28937

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد