بیش از 60 درصد معلولان گنبدکاووس جسمی‌حرکتی هستند/ نصب موزاییک فرش‌ها ویژه نابینان برای تردد در گنبدکاووس

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان گنبدکاووس گفت: حدود ۱۰ هزار معلول مددجو تحت پوشش بهزیستی بوده که از این تعداد بیش از ۶۰ درصد آنها معلول جسمی‌حرکتی هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی گلستان و به نقل از خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، مسلم نوروزی در دومین جلسه مناسب‌سازی و مبلمان شهری شهرستان اظهار کرد: گنبدکاووس یک نماد با الگوی مدرن شهری نسبت به دیگر شهرهای استان بوده و می‌تواند به لحاظ اجرای مبلمان شهری یک برند در سطح استان مطرح شود.
وی تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون شهرداری اقدامات خوبی در حوزه یکسان‌سازی و موزاییک فرش کردن پیاده‌روهای شهر انجام داده است.

* نصب ۹۶۵ مترمربع موزاییک فرش‌ها ویژه نابینان برای تردد در گنبدکاووس
سرپرست اداره بهزیستی شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: از بیمارستان شهدای ۱۲ دی تا میدان مرکزی در ضلع‌غربی شهر و از میدان مرکزی تا بیمارستان مطهری در ضلع جنوبی شهر موزاییک فرش شده و ۹۶۵ مترمربع این موزاییک فرش‌ها ویژه نابینان برای تردد است.
وی با اشاره به نزدیک شدن مردم جامعه کشور به سمت سالمندی بیان کرد: با توجه به اینکه سن و جمعیت مردم کشور رو به سالمندی بوده مبلمان شهری و مناسب‌سازی محیط شهری برای تسریع و تسهیل در تردد افراد سالمند و معلول ضروری است.
نوروزی گفت: بیش از ۱۰ هزار معلول تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان گنبدکاووس هستند که از این تعداد بیش از ۶۰ درصد آنها را معلولان جسمی حرکتی تشکیل می‌دهند.

* شهر اینچه‌برون پایلوت بدون مانع استان گلستان/ ضرورت تخصیص یک میلیارد تومان برای مناسب‌سازی محیط شهری به شهرداری گنبدکاووس
معاون عمرانی فرمانداری شهرستان گنبدکاووس نیز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به اینکه جمعیت شهری اینچه‌برون کم بوده این شهر به عنوان پایلوت شهر بدون مانع معرفی شده و اقدامات اولیه برای اجرای شهر بدون مانع انجام شده است.
وی تصریح کرد: بیش از یک میلیارد تومان برای مناسب‌سازی محیط شهری به شهرداری گنبدکاووس مصوبه شده که امید داریم این مبلغ برای ایجاد مبلمان شهری تخصیص پیدا کند.
محمدجان پاشی‌زاده گفت: کمیته کارشناسی ذیل جلسه مناسب‌سازی محیط شهری در فرمانداری تشکیل می‌شود تا صورتجلسات، مصوبات را پیگیری کرده و بر اجرای فعالیت‌های عمرانی شهر مطابق قوانین اجرای مبلمان شهری نظارت داشته باشد.

کد خبر 28887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد