خدمت در مراکز بهزیستی بدون عشق و محبت، امکان‌پذیر نیست

رئیس سازمان بهزیستی کشور و هیئتِ همراه از مرکز نگهداری توانبخشی افراد دارای معلولیت ذهنیِ بالای ۱۴ سال شهرستان میاندوآب بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی اذربایجان غربی؛ دکتر وحید قبادی دانا پس از استماع گزارش مدیر مرکز در جریان بازدید از این مرکز نگهداری، ضمن قدردانی از تلاشهای کارکنان و خدمت‌دهندگان مراکز مختلفِ بهزیستی افزود: بهزیستی، یکی از نهاد های حمایتی و اجتماعی تاثیرگذارِ جامعه است و خدمت در مراکز بهزیستی بدون عشق و محبت، امکان‌پذیر نیست.


وی با بیانِ اینکه هدف سازمان بهزیستی، گسترش مراکز نگهداری نیست بلکه در تلاش هستیم افراد دارای معلولیت و سالمندان در صورت امکان توسط خانواده هایشان نگهداری شوند، اظهار کرد: افزایش تعداد مراکز نگهداری نه تنها مزیتی محسوب نمی شود بلکه هدف، تقویت نگهداری از سالمندان و معلولان در خانواده به لحاظ بهره‌مندی از جنبه عاطفی این سبکِ نگهداری است.


قبادی دانا ادامه داد: در این راستا نیز با تزریق مبالغی بابت حق پرستاری در منزل برای واجدین شرایط، بستر نگهداری از سالمند یا فرد دارای معلولیت خود در منزل فراهم شده است.


رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به افزایش تعداد اقامت‌کنندگان در مراکز نگهداری شبانه‌روزی تصریح کرد: کل افراد مقیم در این مراکز از دو سال پیش که ۳۹ هزار نفر را شامل می شد هم‌اکنون به ۴۸ هزار نفر رسیده است که مَبلغ دریافتی یارانه این افراد نیز از ۶۴۰ هزار تومان به رقم های ۷۷۰ هزار، ۹۲۴ هزار و یک میلیون و ۱۱۰ هزار تومان افزایش یافته است.


وی با اشاره به پرداخت حق پرستاری در منزل نیز گفت: تعداد افراد دریافت‌کننده این مبلغ از ۲۰ هزار نفر به ۵۵ هزار نفر رسیده که مبلغ دریافتی نیز با افزایش ۳ برابری از ۲۰۰ هزار تومان به ۶۱۰ هزار تومان افزایش یافته است.


قبادی دانا با تاکید براینکه گسترش ظرفیت مراکز نگهداری به شرایط و حسب نیاز آن منطقه بستگی داشته و تعیین می شود، گفت: چنانچه نیاز منطقه به گسترش این مراکز، ضروری است اقدامات اولیه برای گسترش ظرفیت ساختمان مرکز نگهداری توانبخشی معلولین ذهنیِ بالای ۱۴ سال میاندوآب انجام شود.


رئیس سازمان بهزیستی کشور توصیه کرد: باید شرایط و بستر ارائه خدمات بهتر به جامعه هدف در مراکز نگهداری فراهم شود.


همچنین دکتر سعید فریور مدیرکل بهزیستی استان نیز در این بازدید افزود: احداث سَرایِ سالمندان با توجه به شرایط این گروه سِنی باید مطابق استاندارد و در شرایط مطلوب انجام شود چرا که نگهداری تعداد زیادی از سالمندان در فضای کوچکتر از ظرفیت تعریف شده قابل قبول نیست.


وی ادامه داد: برای ایجاد مرکز سالمندان باید محوطه ای مناسب برای استفاده سالمندان در نظر گرفته شود تا بتوانند ساعاتی را در فضای باز و سرسبز سپری کنند.
گفتنی است در جریان این بازدید دستور لازم برای بررسی ظرفیت و نیاز شهرستان برای احداث سَرای سالمندانِ شهرستان صادر شد؛ همچنین با گسترش ظرفیت مرکز نگهداری توانبخشی افراد دارای معلولیت ذهنیِ بالای ۱۴ سال شهرستان نیز با هدف ارائه خدمات مطلوبتر به جامعه هدف موافقت شد.

کد خبر 28786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد