قوچان | تسهیلات 50 میلیون تومانی اشتغال حمایت‌شده به مددجویان بهزیستی قوچان

بهزیستی قوچان و مجموعه‌ی توسعه‌ی اجتماعی رسالت در خصوص فراهم کردن زمینه‌های اشتغال پایدار مددجویان تفاهم‌نامه امضا کردند.

به دنبال این تفاهم‌نامه که بهره‌مندی جامعه‌ی هدف بهزیستی از تسهیلات اشتغالی بدون سود قرض‌الحسنه را هدف قرار داده است، ۲۴ نفر از متقاضیان دریافت تسهیلات، هشتم دی‌ماه در یک جلسه‌ی توجیهی شرکت کردند تا راهکارهای بهره‌مندی از این تسهیلات را بیاموزند.

بر اساس طرحی که سازمان بهزیستی و بانک رسالت در سال گذشته به اجرا گذاشتند، مقرر شده برای هدایت تسهیلات به مسیر اشتغال پایدار در گروه کشاورزی و دامداری، یک نهاد واسطه‌ای بین بانک و مددجویان، فرایند واگذاری تسهیلات و خرید نهاده‌ها و حمایت از مددجوی شاغل را مدیریت کند.

مجموعه‌ی توسعه‌ی اجتماعی رسالت، تشکیلاتی است که بانک رسالت با چند نهاد اجتماعی مؤثر، برای این هدف راه‌اندازی کرده است.

بنا به گزارش بهزیستی قوچان، این نهاد قرار است تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی دامداری برای مددجویان را مدیریت کند که در مسیر این تفاهم، در حال حاضر ۲۴ نفر آماده‌ شده‌اند تا این تسهیلات را تحت مدیریت مجموعه‌ی توسعه‌ی اجتماعی رسالت، در مسیر اشتغال پایدار هزینه کنند.

بر اساس این گزارش، رهیار و نیروهای نیابتی این مجموعه، مددجو را در مسیر خریدن دام، واکسیناسیون، خرید علوفه و خوراک، پرواربندی و سایر مراحل تا به ثمر رسیدن و آماده‌ی فروش یا کشتار شدن دام‌ها حمایت و هدایت کنند تا تسهیلات ارائه شده به اشتغال پایدار واقعی منجر شود.

این گزارش تأکید می‌کند حمایت‌های این مجموعه و خیرین شهرستان، مددجو را برای مدت پنج سال پشتیبانی می‌کند تا اشتغال به ثمر بنشیند؛ مددجو نیز شش ماه فرصت خواهد داشت تا اولین اقساط بازپرداختی تسهیلات را مهیا کند.

کد خبر 28464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد