وظیفه ما حمایت و توسعه نهادهای مدنی سالمندان است

سومین جلسه شورای سالمندان استان به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان با حضور اکثریت اعضاء برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی گلستان؛ دکتر احسان مکتبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان در سومین جلسه شورای سالمندان استان گفت: علی‌رغم همه‌ی تلاش‌ها و زحمات صورت گرفته از سوی دستگاه‌های مسئول در امور مربوط به سالمندان، ارزیابی‌ها و تحلیل‌ها نشان می‌دهد کاستی‌های زیادی وجود دارد.

مکتبی تصریح کرد: مادامی‌که اساس مدیریت جامعه را بر اساس نظام دولتی ِصرف بنا نماییم به دلیل محدودیت در پتانسیل و منابع، سطح عملکرد از حدی تجاوز نخواهد کرد درحالی‌که اگر به‌جای چندین نهاد دولتی ِمتولی رسیدگی به امور سالمندان، چندین و چند کانون مدنی سالمندان را جایگزین نماییم، سرعت، صحت و کیفیت چشمگیری در ارائه‌ خدمات خواهیم داشت.

معاون استاندار گلستان ادامه داد: این قشر با حداقل ۶۰ سال تجربه زندگی، سطح بالایی از فرهیختگی و شکوفایی را داشته و روحیه تازه‌ای را به کالبد جامعه تزریق می‌کنند که آثار ماندگارش بر تمام ارکان جامعه قابل‌ملاحظه خواهد بود.

در ادامه جلسه مدیران کل و نمایندگان دستگاه‌های متولی به ارائه گزارش عملکرد خود در این امر پرداخته و پیشنهادهایی را ارائه کردند.

همچنین در حاشیه جلسه نماینده صداوسیما گلستان از پخش مینی سریال ویژه سالمندان که در گلستان تهیه‌شده است در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: این سریال در ۵ قسمت با کارگردانی حسن هدایت ساخته‌شده و مراحل پایانی تولید را سپری می‌کند.

گفتنی است در این جلسه مقرر شد دستگاه‌های عضو این شورا نسبت به تدبیر، مقدمات لازم را جهت جلب مشارکت سالمندان جهت تشکیل نهادهای اجتماعی مطالبه گرِ حقوق سالمندان اقدام کنند.

انتهای پیام. /

کد خبر 28336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد