کلاله | معتاد بیماری است که باید نگرش درمان را برای سلامت او در جامعه تقویت کنیم.

جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان کلاله به ریاست فرماندار این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی گلستان؛ محمد ابراهیمی تودرواری فرماندار کلاله در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان بابیان اینکه معتاد بیماری است که باید نگرش درمان را برای سلامت او در جامعه تقویت کنیم. گفت: استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی ترک اعتیاد مثل NA می‌تواند ما را در هدایت گرفتاران مواد افیونی کمک کند.

رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان تأکید کرد: افراد حاضر در گروه (NA) معتادان گمنام شهرستان موفق عمل کرده‌اند؛ لذا ما نیز با مساعدت در رفع نیازهای اولیه آنان مثل تأمین محل تشکیل جلسات هفتگی رویکرد حمایتی را داشته باشیم.

ابراهیمی تودرواری افزود: اداره ورزش و جوانان با اعلام آمادگی برای در اختیار قرار دادن مکان ورزشی برای این افراد، بدون هزینه گام نخست حمایتی خود را از این افراد برداشت.

وی در ادامه از شهرداری و آموزش‌وپرورش نیز خواست تا فضای مناسب جهت برگزاری جلسات معتادان گمنام فراهم نمایند.

همچنین رئیس اداره بهزیستی کلاله در این جلسه اعلام کرد: از دو مرکز اقامتی ترک اعتیاد فقط یکی فعال است؛ که تلاش می‌کنیم با توجه به اخذ مجوز از بهزیستی استان زمینه راه‌اندازی دومین مرکز در کلاله را با استانداردهای لازم فراهم کنیم.

در ادامه جلسه رئیس مرکز بهداشت کلاله نیز با هشدار نسبت به کاهش سن اعتیاد در جامعه تصریح کرد: این مرکز طی سه ماه گذشته دو کارگاه آموزشی آنلاین با موضوع آسیب‌های اجتماعی برای ۱۵۲ نفر از کارکنان دولت برگزار کرده است.

انتهای پیام./

کد خبر 28239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد