۲۶هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی چهارمحال و بختیاری بهره‌مند شدند

شهرکرد -ایرنا- مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: امسال ۲۶ هزار و ۵۶۲ نفر در استان از خدمات مشاوره حضوری و تلفنی بهزیستی بهره‌مند شدند.

نرگس عسگری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد هفت هزار و  ۷۷۳ نفر مشاوره حضوری دریافت کردند و ۱۲ هزار  و ۶۶ جلسه مشاوره برای آنها از سوی بهزیستی برگزار شده است.

وی با تاکید بر اینکه ۵۳ مرکز مشاوره حضوری در استان فعال است، گفت: در زمان شیوع کرونا در مراکز مشاوره حضوری، بیشتر مشاوره مربوط به مشاوره خلقی و اضطرابی به دلیل بیماری کرونا و مشاوره مشکلات خانوادگی بوده است.

عسگری گفت: کاهش و محدود شدن ارتباطات در این ایام،  عاملی برای افزایش مشکلات خلقی، اضطرابی و همچنین مشکلات خانوادگی،  مشکلات زندگی باعث شده نیاز به دریافت مشاوره افزایش پیدا کند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری به افزایش آمار مراجعه‌کنندگان در ایام کرونا به مراکز مشاوره اشاره کرد و گفت: برداشته شدن محدودیت‌های رفت و آمد،  محدودیت در فعالیت مراکز مشاوره و همچنین افزایش مشکلات از جمله افسردگی و اضطراب زمینه افزایش مشاوره را فراهم کرده است.

عسگری با تاکید بر اینکه مشاوره غیرحضوری با تلفن ۱۴۸۰ و خط ۱۲۳ با هدف ارتقای سطح سلامت و بهداشت روان مردم، کاهش آسیب‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی ‌در حال انجام است، گفت: در این مدت ۱۸هزار و ۷۸۹ مورد مشاوره غیرحضوری برقرار شده است.

به گفته وی، حدود ۱۴ هزار تماس از این تعداد در ۶ ماهه نخست امسال بود که دل‌نگرانی از کرونا  و محدود بودن ارائه خدمات حضوری مشاوره باعث افزایش مشاره تلفنی بود و با بازگشایی مدارس و درگیرشدن خانواده‌ها در تکالیف مدرسه و پیگیری فعالیت دانش‌آموزان تماس در سه ماهه سوم امسال ۳۰ درصد کاهش داشته است.

عسگری افزود: عمده موضوعات دریافت مشاوره تلفنی و غیرحضوری مربوط به خانواده، مشاجرات خانوادگی، مسایل اعتیاد،  مشاوره کودک و تحصیلی،  مسایل مربوط به ازدواج و زناشویی و مشکلات بین زوجین بوده است.

به گفته وی، در ایام کرونا مشکلات بین خانواده و زجین و تعارضات ۲۰ درصد افزایش داشته است.

 به گزارش ایرنا، در استان چهارمحال و بختیاری ۵۸ مرکز مشاوره و همچنین ۲ خط ۱۴۸۰ و ۱۲۳ برای مشاوره تلفنی فعال است.

کد خبر 28238

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد