۶۴ کودک ناشنوای خراسان رضوی، امسال از بهزیستی یارانه‌ی کاشت حلزون دریافت کرده‌اند

بهزیستی خراسان رضوی در ۹ ماه اول امسال ۱۳۶ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان برای کاشت حلزون به خانواده‌های متقاضی این پروتز، یارانه پرداخت کرده است.

سمانه موسوی مقدم با بیان اینکه سقف پرداخت کمک بلاعوض بهزیستی برای جراحی کاشت، ۴ میلیون تومان می‌باشد گفت: ۳ میلیون تومان هم برای تأمین قطعات در سال‌های پس از کاشت حلزون به مددجویان پرداخت می‌شود.

این کارشناس افزود: هزینه‌ی کاشت حلزون بسیار بالا است و توسط هیأت امنای صرفه‌جویی ارزی، بهزیستی و خیرین تأمین می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: بهترین زمان برای کاشت حلزون، زمان تولد تا دو سالگی است زیرا هنوز حافظه‌ی شنیداری و پردازشی کودک در حال تکامل است و به همین جهت، خو کردن به پروتز و آموزش‌های تقویت شنوایی و درمان‌های مکمل، در این سنین بسیار راحت‌تر است.

موسوی با بیان اینکه تفاهم نامه چهارجانبه بین سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بیناد شنوایی بخشی شفا و هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران با موضوع شناسایی و درمان کودکان نیازمند کاشت حلزون و خدمات توانبخشی مورد نیاز امضا شده است گفت: در اجرای این تفاهم‌نامه، هر کدام از این نهادها، قسمتی از هزینه‌ها را تأمین می‌کنند و اگر وضعیت خانواده از نظر مالی مناسب نباشد کمک‌های خیرین، مشکل را حل خواهد کرد.

وی تأکید کرد: کاشت حلزون فقط بخشی از مشکل کودکان ناشنوا را حل می‌کند زیرا اقدامات توانبخشی، تقویت شنیداری و فیزیوتراپی، مکمل این پروتز است که باید انجام گیرد.

کارشناس کاشت حلزون بهزیستی خراسان رضوی گفت: گزینه‌های نیازمند کاشت حلزون در برنامه‌ی غربالگری شنوایی که در زمان تولد یا اولین ماه‌های پس از تولد انجام می‌شود مشخص می‌گردند و برای مراحل درمان به بهزیستی یا مراکز درمانی معرفی می‌شوند.

وی در مورد اقدامات توانبخشی پس از کاشت حلزون نیز گفت: مراحل بازتوانی و آموزش‌های شنیداری، در شش مرکز توانبخشی روزانه اختلالات شنیداری و با پرداخت‌ یارانه به این مراکز از سوی بهزیستی، انجام می‌شود.

شایان ذکر است در بین مددجویان بهزیستی خراسان رضوی، ۱۸ هزار مددجو دچار معلولیت شنوایی هستند.

کد خبر 28127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد