نشست صمیمانه رئیس دانشگاه علوم پزشکی و مدیرکل بهزیستی کردستان با مدیران سازمان های مردم نهاد استان

نشست صمیمانه رئیس دانشگاه علوم پزشکی و مدیرکل بهزیستی کردستان با مدیران سازمان های مردم نهاد استان کردستان برگزار شد.

در ابتدای نشست قریشی مدیرکل بهزیستی ضمن تبریک روز پرستار از زحمات و تلاش های مدافعان سلامت و کادر درمان تشکر نمودند ، و با توجه به اهمیت همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی خواستار تداوم و توسعه همکاری ها گردیدند.


در ادامه سمن های حوزه افراد معلولیت به نمایندگی از انجمن های ضایعات نخاعی، کانون ناشنویان، انجمن نابینایان ، انجمن سندروم داون ، انجمن کوتاه قامتان و نمایندگان معلولین شهرستان های استان کردستان به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.


 مهمترین موارد مطرح شده توسط انجمن ها توجه به مناسب سازی اماکن بهداشتی و درمانی بخصوص مطب ها و ساختمان های پزشکان و داروخانه ها بود.

عدم دسترسی افراد دارای معلولیت به سایت نوبت دهی پزشکان نیز مورد توجه معلولان قرار گرفت.

 معلولان از رییس دانشگاه نیز درخواست کردند تا موضوع پیشگیری و آزمایشات ژنتیک بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
 تقدیر از بهورزان در مراکز بهداشتی و همکاری در اجرای برنامه CBR نیز مطرح گردید که وزارت بهداشت در قانون حمایت از معلولان بعنوان یکی از شرکای کاری نقش پراهمیتی در ارائه خدمات به معلولان روستایی دارند.

 کمبود برخی داروهای خاص نیز توسط معلولان مطرح گردید که دکتر رضاعی قول پیگیری دادند.

استفاده از رابط ناشنوایان در مراکز درمانی خواسته ناشنوایان بود که مقرر گردید موضوع در کارگروه دانشگاه بررسی گردد.

در ادامه دکتر ابراهیمی مشاور استاندار کردستان نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار  خواستار تداوم آن گردید و بر آموزش ضمن خدمت کادر پرستاری و پرسنل خدوم بهداشت و درمان تاکید نمودند.

دکتر رضاعی رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز ضمن استقبال از این جلسه ، حضور سمن ها در کنار مجموعه وزارت بهداشت و درمان و ارائه نظرات و پیشنهادات باعث بهبود کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی میگردد و درخواست نمود که با استمرار جلسات به کاهش مشکلات منجر گردد.

وی کرونا را دلیل اصلی تعطیلی کارگاهها و برنامه های آموزشی دانست و اظهار امیدواری کرد که سازوکاری برای تدوام آن پیش بینی گردد.


دکتر رضاعی ضمن قبول انتقادات مدیران سمن ها، قول داد که تمام همت خود را برای کاهش مشکلات بکار ببندد و این را مستلزم زمان و پیگیری معلولین دانست.

 وی گفت: مناسب سازی مراکز درمانی ، مطب ها و... را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و قول پیگیری موضع از طریق شهرداری و کارشناسان دانشگاه داد. در پایان دکتر مشفق معاون توانبخشی بهزیستی کردستان گزارشی از کرونا در مراکز نگهداری ارائه دادند و از تلاش ها و پیگیری بهداشت و درمان تقدیر نمودند.

کد خبر 28046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد