نحوه‌ی ثبت نام در سامانه «زمان» و انجام فرایند طلاق

به گفته‌ی کارشناس مسؤول مشاوره بهزیستی خراسان رضوی، ناظران دادگستری و بهزیستی بر فرایند اجرای برنامه‌ی مشاوره کاهش طلاق نظارت دارند و با مراکز متخلف، بشدت برخورد می‌شود.

حسن حاجی‌پور در گفتگو با خبرنگار ما گفت: برنامه‌ی پیشگیری از طلاق در خراسان رضوی به روال گذشته ادامه دارد و مراجعین در مشهد پس از ثبت نام در سامانه و در نوبتی که سامانه مشخص می‌کند به مرکز مداخله در بحران مهر حقی در بلوار خیام مراجعه می‌کنند.

وی افزود: در شهرستان‌ها هم متقاضیان طلاق پس از ثبت نام در سامانه‌ی «زمان» به مراکز مداخله در بحران یا ادارات بهزیستی شهرستان مراجعه و تعیین تکلیف می‌شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در هیچ نقطه‌ای از کشور، امکان انجام طلاق خارج از این سیستم وجود ندارد گفت: برنامه‌ی مشاوره‌ی کاهش طلاق با همکاری دادگستری و بهزیستی خراسان رضوی طراحی و اجرایی شده و در حال حاضر در سراسر کشور اجرا می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: به جهت اینکه این برنامه در ابتدا از سوی دادگستری و بهزیستی خراسان رضوی طراحی شده و اصولا موضوع طلاق، یک موضوع قضایی است دادگستری بر اجرای آن به همین شکل فعلی تأکید دارد.

حاجی‌پور یادآور شد: فرایند کار متقاضیان طلاق، به همان شکل گذشته است و متقاضیان پس از مراجعه به مراکز مداخله در بحران به مرکز مشاوره‌ی طرف قرارداد ارجاع می‌شود و پس از انجام 5 جلسه مشاوره، چنانچه سازش صورت نگیرد و طرفین اصرار بر طلاق داشته باشند به مراجع قضایی ارجاع می‌شوند.

وی با بیان اینکه در کل استان خراسان رضوی 85 مرکز مشاوره و کلینیک مددکاری، طرف قرارداد برنامه هستند گفت: از این تعداد 30 مرکز مشاوره و کلینیک در مشهد فعال هستند و پذیرای مراجعینی می‌باشند که با نامه‌ی بهزیستی به این مراکز مراجعه کنند.

وی گفت: تعرفه‌های این مراکز دولتی است و متقاضیان باید تمام جلسات را به طور منظم بگذرانند.

وی تصریح کرد: اگر گزارشی به دست ما یا ناظران دستگاه قضایی برسد که یک مرکز، جلسات مشاوره را به صورت قانونی طی نکرده، بشدت با این مرکز برخورد خواهد شد زیرا هدف اصلی اجرای این برنامه، مشاوره و راهنمایی زوجین و ایجاد سازش بوده است.

حاجی‌پور گفت: در سال جاری، دو مرکز طرف قرارداد به دلیل عدم اجرای صحیح جلسات مشاوره، تعطیل شده‌اند.

کد خبر 27658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد