چهارمین نشست مشترک مدیران کل زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دربهزیستی خراسان شمالی  با حضور مدیران زیرمجموعه وزارت رفاه برگزارشد

 به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی، چهارمین نشست مشترک مدیران کل زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خراسان شمالی که با حضور تمامی دستگاه های زیر مجوعه این وزارت خانه در سالن جلسات اداره کل بهزیستی خراسان شمالی برگزار شد

در این جلسه مدیران دستگاه های  بیمه خدمات درمانی ،مدیریت شعب بانک رفاه ،توسعه تعاون ،مدیرکل درمان تامین اجتماعی، مدیرکل تامین اجتماعی، مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای، مدیریت بیمه تأمین اجتماعی روستائیان و عشایراستان و معاون روابط کار اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان خراسان شمالی حضور یافتند.

سال گذشته به 200 هزار نفر خدمات ارائه شده است

دکتر قربانی، مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از این نشست مشترک بی مدیران بیان کرد: افراد تحت پوشش بهزیستی استان 107 هزار نفر می باشند اما این تعداد تنها خدمات بگیران بهزیستی نمی باشند و در سال گذشته 200 هزار نفر در برنامه های بهزیستی نظیر غربالگری،بینایی، ناشنوایی، خدمات ترک اعتیاد و مراکز ترک اعتیاد و مشاوره خدمات ارائه شده است که 24 هزار نفر از آن تعداد از خانوار های معلولین استان بودن

6 هزار نفر در نوبت مستمری بگیران

دکتر اسماعیل قربانی با بیان اینکه نسبت تعداد معلولین استان به جمعیت استانی خراسان شمالی رتبه 12 کشوری را دار است افزود : نسبت افراد مستمری بگیر به جمعیت استان نیز در رتبه 5 کشور قرار گرفته ایم که میزان دریافتی مستمری بگیران در سال گذشته 2 برابر افزایش داشته است.

وی اشاره کرد: حدود 6 هزار نفر در نوبت مستمری بگیران بهزیستی در استان می باشند.

94 درصد فعالیت ها به بخش خصوص واگذار شده است

مدیرکل بهزیستی با بیان اینکه بهزیستی 94 درصد از فعالیت های خود را به بخش خصوصی واگذار کرده است عنوان کرد: 538 موسسه غیر دولتی در سطح استان داریم که از این تعداد 270 مهد کودک و 321 مرکز و موسسات دیگر بهزیستی می باشند. وی در خصوص طرح کشوری «مثبت زندگی» نیز گفت: سهمیه استان در اسن طرح 41 مرکز می باشد که هدف این طرح ارائه خدمات در بستر فضای مجازی و کاهش حضوری ارباب رجوع به مراکز و ادارات دولتی در راستای "عدالت اجتماعی " می باشد.

رتبه استان در آسیب های اجتماعی

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه خراسان شمالی با داشتن هزار و 880 پرونده طلاق ، دارای رتیه 9 کشوری و اقدام به خودکشی 456 مورد بوده است که هیچ مورد منجر به فوت را نداشتیم و پس از تشکیل پرونده ، پیگیری امورات و علت یابی مشکلات را با ارائه خدمات روانشناختی و مددکاری  بهبود بخشیدیم .

83 مورد فرار از منزل که در این خصوص رتیه دو کشور و 559 گزارش کودک آزاری و 241 مورد همسر آزاری در هر دو مورد رتبه 7 کشوری و همچنین در نگهداری فرزندان بی سرپرست و بد سرپرست 281 نفر و دارای رتبه 12 کشور می باشیم.

وی در خصوص توانمند سازی افراد تحت پوشش و خارج کردن آن ها از چرخه امداد بگیران افزود: 60 نفر از افراد توانمند شدند.

حق پرستاری ضایعه نخاعی 555 هزار تومان می باشد که در خصوص این پرداختی نیز رتبه 7 کشور را دارا هستیم.

در خصوص مناسب سازی محل زندگی و خودروی معلولین رتبه 7 کشور

دکتر قربانی با بیان اینکه امسال 460 واحد مسکونی برای معلولین ساخته و به آنان تحویل داده شده است که نسبت به سال گذشته افزایش 205 درصدی  داشتیم که جز 5 استان اول در ساخت و تحویل مسکن به معلولین می شاسیم.

تحصیلات ارائه شده در اشتغالزایی مددجویان را 820 نفر عنوان کرد که در این خصوص رتبه 15 کشورا را دارا هستیم .

مشارکت نقدی مردم  استان پایین است

دکتر قربانی عنوان کرد: جمع مشارکت های مردمی در استان 15 میلیارد تومان می باشد که از این جهت استان در رتبه 14 کشوری قرار می گیرد ام مشارکت های نقدی رتبه پایینی شامل استان می شود و در سال گذشته 150 میلیون توان مشارکت نقدی مردم بوده است.

 وی افزود : مجموع اعتبارات بهزیستی استان 120 میلیارد تومان بوده است که شامل پرداخت های مستمری غیر مستمری و تحصیلات پرداخت شده می باشد.

 حضور نداشتن بهزیستی در شورای برنامه ریزی خلاف قانون است

مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: سازمان مدیریت تا به حال با درخواست حضور بهزیستی در شورای برنامه ریزی موافقت نکرده و برخلاف سطح کشور عمل می کند و تمام اعتبارات مددجویی ما را در سه سال متوالی به صفر رساندن و هیچ بودجه ای را نیز به بهزیستی اختصاص ندادند؛ اگر کمبود اعتباری هست باید در همه سازمان ها لحاظ شود نه اینکه تنها از بودجه بهزیستی که جامعه هدف این اداره نیز دهک های پایین درآمدی از مردم می باشند و باید این مد نظر مدیران تصمیم گیر باشد.

دکتر قربانی در خصوص ردیف بودجه مستقیم از وزاتخانه کار، رفاه و تعاون اجتماعی نیز گفت: امسال این بودجه نیز صفر بوده و هیچ اعتباری از وزاتخانه برای بهزیستی استان اختصاص داده نشده است.

دکتر قربانی مدیر کل از بانک های رفاه، صندوق کارآفرینی و پست بانک در خصوص اختصاص بودجه به مشاغل پایدار روستایی تشکر کرد و گفت عملکرد و میزان مشارکت آنها در این طرح بسار خوب بوده است؛ اما متاسفانه بانک کشاورزی 53 درصد تخصیص پیدا کرده است.

مدیر کل بهزیستی استان  در پایان با شاره به اینکه یکی از شاخص های ارزیابی دستگاه ها در جشنواره شهید رجایی مناسب سازی معابر و اداره ها می باشد گفت: در این خصوص خواهشمندیم که دستگاه ها این مواراد را رعایت کند و با اداره کل  بهزیستی برای بازدید همکاری کنند.

نوری، مدیر کل تعاون ، کار و رفاه  اجتماعی خراسان شمالی گفت: این نشست باعث هم افزایی بین دستگاه های زیر مجموعه وزارتخانه می باشند و نکاتی در خضوض تکریم ارباب رجوع و لزوم مناسب سازی ادارت برای معلولین سخن گفت و عنوان کرد: اولین نشست خبری  مشترک در سال 99 تا هفته بعد با تمامی مدیران زیر مجموعه وزارتخانه در استان با اصحاب رسانه خواهیم داشت .

نوری  گفت: در این جلسه خدمات دولت و برنامه های دهه فجر ادارات مطرح خواهد شد.

در ادامه مدیران هر یک از ادارات زیرمجموعه وزارت متبوع، به بیان نقطه نظرات و مطالبی پیرامون حوزه فعالیت خود پرداختند.

کد خبر 27616

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد