افزایش مراکز خدمات بهزیستی در سیستان و بلوچستان ضروری است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: افزایش مراکز خدمات بهزیستی این استان به لحاظ وسعت زیاد و پراکندگی مناطق و تامین نیروی متخصص و دارای مهارت برای این مجموعه ضروری است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، احمدعلی موهبتی در نشست با رییس سازمان بهزیستی کشور اظهارداشت: نهادها و تشکل‌های مردمی نقش موثری در رفع مشکلات اجتماعی و بهبود وضعیت مردم دارند که از این‌جهت از سازمان بهزیستی انتظار داریم نقش پررنگتری در حوزه فعالیت‌های خانه‌تشکل‌ها و بهره‌گیری از سازمان‌های مردم نهاد ایفا کند.

 وی افزود: با توجه به نگهداری معتادان سایر نقاط کشور در سیستان و بلوچستان باید مراکز نگهداری ماده ۱۶ در استان افزایش یابد و متناسب با آن نیروهای ماهر و آموزش‌دیده برای بازپروری و مداوای بیماران این بخش مورد توجه قرار گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: به دلیل کمبود نیرو در حوزه تخصصی بهزیستی جذب نیرو و ترمیم توان نیروی انسانی و تکمیل پست‌های بلاتصدی ضروری است.

 رییس سازمان بهزیستی کشور هم در این نشست از برنامه‌های این سازمان برای تکمیل ساختار اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان، اشتغالزایی برای خانواده‌های تحت پوشش، الکترونیکی کردن پرونده‌های مددجویان، افزایش بودجه بهزیستی و جذب نیرو از میان تحصیل‌کردگان حوزه مددکاری خبر داد.

وحید قبادی دانا افزود: ۲هزار و ۴۰۰مرکز جامع خدمات بهزیستی که به عنوان مرکز مثبت زندگی در کشور راه‌اندازی می‌شود که ۱۱۷ مرکز آن متعلق به سیستان و بلوچستان است. 

وی ادامه داد: در این مراکز تعداد ۵۰۰نفر نیروی جدید از نیروهای بومی جذب می‌شود و کمک بزرگ و موثری در خدمات‌دهی در حوزه بهزیستی سیستان و بلوچستان است.

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: باید به ازای هر ۴۵۰خانوار یک مرکز دایر شود این درحالی است که برای استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان به ازای هر ۱۵۰خانوار یک مرکز راه‌اندازی خواهیم کرد.

 وی ابراز امیدواری کرد با راه‌اندازی این مراکز و آموزش و تربیت نیروی لازم یک جهش در خدمت‌دهی به جامعه هدف ایجاد می‌شود.

کد خبر 27597

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد