سنندج / مدیران بە حل مشکل افراد دارای معلولیت توجە ویژە داشتە باشند

استاندار کردستان بر ضرورت حل مشکلات جامعه معلولان تاکید و به مدیران دستگاه‌های اجرایی توصیه کرد که به حل مسائل مرتبط با این قشر توجه ویژه داشته باشند.


به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی کردستان؛ بهمن مرادنیا در نشست صمیمانه با نمایندگان تشکل های مردم نهاد افراد دارای معلولیت گفت: منکر برخی نواقص و مشکلات جامعه معلولین نیستم و به عنوان شروع مشاوری از میان معلولین برای پیگیری مشکلات آنان انتخاب کردم.

وی به فرمانداران شهرستان های تابعه نیز توصیه کرد؛ که حلقه اتصال فرمانداران با جامعه معلولین باید ایجاد شود تا افراد دارای معلولیت بتوانند مشکلات خود را بی واسطه پیگیری و به نتیجه برسانند.

مرادنیا با بیان اینکه معلولانی بخشی از جامعه ما و دارای حق و حقوق قانونی هستند و مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران موظف به حل مشکلات آنان هستند.

استاندار کردستان همچنین ضرورت فرهنگ سازی برای چگونگی تعامل با افراد دارای معلولیت را از رسانه ها و صدا و سیما خواستار شد و افزود: ادارات، سازمان ها و بانک ها باید نسبت به مناسب سازی فضا برای افراد دارای معلولیت اقدام کنند تا آنان هنگام مراجعه به ادارات با مشکل مواجه نشوند.

وی پیگیری مسائل پزشکی ، ورزشی و همچنین نیازهای معیشتی و مسکن برای معلولان را دارای اهمیت توصیف کرد و گفت: از هر امکانی در استان باید برای بهبود فضای زندگی افراد دارای معلولیت استفاده شود و تلاش می کنیم قانون سه درصد بکارگیری افراد دارای معلولیت در استخدامی ها را نیز مورد توجه قرار دهیم.

کد خبر 27326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد