10 واحد مسکونی به معلولین و مددجویان بهزیستی یزد واگذار شد

به مناسبت گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت؛ 10 واحد مسکونی همزمان با واگذاری 1943 واحد مسکونی به معلولین و مددجویان تحت پوشش بهزیستی در سراسر کشور صبح امروز از طریق ویدئو کنفرانس با حضور دکتر قبادی دانا، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در یزد واگذار شد.


مدیرکل بهزیستی استان یزد در آیین واگذاری این واحدهای مسکونی که به طور نمادین در میبد برگزار شد گفت: از این 10 واحد مسکونی 3 واحد به خانوارهای دارای حداقل دو عضو دارای معلولیت و 7 واحد به سایر خانوارهای تحت پوشش بهزیستی واگذار می شود.
علی محمد عطابخش افزود: امسال بهزیستی تعهد ساخت 74 واحد مسکونی ویژه افراد دارای معلولیت و مددجویان تحت پوشش در استان یزد را دارد که 10 واحد آن امروز واگذار و مابقی در آتی واگذار می شود.
وی در خصوص ساخت این واحدهای مسکونی گفت: پروژه مسکن افراد دارای معلولیت و مددجویان بهزیستی طی تفاهم نامه مشترک بهزیستی و بنیاد مسکن، انجمن خیرین مسکن ساز، مسکن شهرسازی و بنیاد مستضعفان طی تفاهم نامه مشترک ساخته می شود.
مدیرکل بهزیستی استان یزد سرانه کمک بلاعوض پرداختی به این واحدها را یادآور شد و گفت: میزان کمک بلاعوض برای خانوارهای دو معلول به بالا شهری تا سقف ۱4۰میلیون تومان و خانوارهای دو معلول به بالا روستایی تا سقف  85 میلیون تومان بر اساس پیشرفت فیزیکی ساختمان است.
وی با اشاره به تسهیلات قرض الحسنه بنیاد مسکن به این خانوارها گفت: در خانوارهای شهری بالای 25 هزار نفر جمعیت تا سقف 140 میلیون تومان و در خانوار شهری زیر 25 هزار نفر جمعیت و خانوارهای روستایی تا سقف 50 میلیون تومان تسهیلات بر اساس پیشرفت فیزیکی ساختمان تعلق می گیرد.
عطابخش خاطرنشان کرد: این حمایتها در خانوارهای عادی (تک معلولی) شهری و روستایی جهت ساخت مسکن تا سقف 10 میلیون تومان است.
به گفته وی، متقاضیان مسکن افراد دارای معلولیت و مددجویان تحت پوشش بهزیستی باید زمین برای ساخت و شرایط احراز پروانه را داشته باشند.
برخورداری از حق انشعابات آب، برق،گاز و صدور پروانه ساختمانی به صورت رایگان از دیگر پیگیری های بهزیستی به نفع جامعه هدف در این پروژه ها است.
هم اکنون ۲۶ هزار و ۹۰۲ نفر معلول دارای پرونده در استان یزد تحت پوشش بهزیستی هستند.

کد خبر 27258

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد