در رسانه|۱۵۸ کودک‌ کار در ایلام ساماندهی شدند

ایلام - ایرنا - معاون امور اجتماعی بهزیستی ایلام گفت: ۱۵۷ کودک کار تاکنون در ایلام شناسایی و ساماندهی شده و از خدمات این سازمان برخوردار شده اند.

عبدالصباح کارزانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کودکان از طریق مرکز حمایتی، آموزشی کودک و خانواده شهر ایلام، کلینیک مددکاری فیاض بخش، ارجاع از طریق اورژانس اجتماعی بهزیستی و یا خودمعرف شناسایی شده اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۴۰ کودک پسر و مابقی دختر هستند، افزود: این کودکان با سن بین پنج تا ۱۸ سال به دلایل مختلف بدسرپرستی، بی سرپرستی و فقر مالی اقدام به کار کرده یا به کار واداشته شده اند.

معاون بهزیستی ایلام اظهار داشت: شناسایی این کودکان با هدف توانمندسازی خانواده های آنها و بازگشت به محیط تحصیلی، مداخلات مشاوره و مددکاری به خانواده ها برای کاهش آسیب های مورد تهدید کودکان کار، اجرای برنامه های فرهنگی، تفریحی و آموزشی برای این کودکان، حمایت مالی و ارایه مشاوره های تحصیلی، فردی و خانوادگی به این کودکان بوده است.

به گفته کارزانی، این کودکان پس از شناسایی زیر پوشش خدمات تخصصی مددکاری، مشاوره ای، تحصیلی، تامین معیشت، پوشاک، فعالیت های اردویی، ورزشی و فرهنگی قرار گرفته اند.

معاون اجتماعی بهزیستی ایلام با بیان اینکه ایلام کودک خیابانی ندارد، گفت: کودک خیابانی به کودکی گفته می شود که به علت نداشتن سرپناه شب را در خیابان سپری کند که در ایلام این کودکان وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، اداره کل بهزیستی ایلام با حمایت از ۳۳ هزار مددجو در چهار حوزه اجتماعی، توانبخشی، فرهنگی و پیشگیری و مشارکت های مردمی به عموم مردم خدمت ارایه می کند.

کد خبر 27209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد