در رسانه| افتتاح ۴۶ واحد مسکن معلولان در همدان

مدیر کل بهزیستی استان همدان از افتتاح ۴۶ واحد مسکن معلولان در استان همدان خبر داد و گفت: در این هفته ۱۰ واحد مسکن مددجویان بهزیستی نیز در همدان کلنگ زنی شد.

به گزارش پوسون از همدان، مهدی دیناری مدیر کل بهزیستی استان همدان به مناسبت هفته افراد دارای معلولیت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۱۰ درصد جامعه را معلولان تشکیل می دهند اظهار کرد: سازمان بهزیستی به عنوان متولی افراد معلول در صدد است که زندگی مستقل، آبرومند و دارای شان اجتماعی در کنار خانواده برای معلولان ایجاد کند.

دیناری افرود: بهزیستی در سه محور پیشگیری، توانبخشی و حوزه اجتماعی فعال است و در صدد است بتواند از تولد نوزادان معلول پیشگیری کند.

وی با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار فرد معلول در استان همدان وجود دارد ادامه داد: از این تعداد ۷ هزار و ۳۲۵ نفر با معلولیت شدید و ۱۵ هزار و ۲۳۷ نفر با معلولیت متوسط تاکنون شناسایی شده است.

مدیر کل بهزیستی استان همدان در خصوص مناسب سازی معابر شهری برای معلولان گفت: باید مناسب سازی ها در شان افراد معلول به گونه ای رعایت شود که فرد معلول دچار تنش اجتماعی نشود.

دیناری با بیان اینکه ۳۰۰ مرکز خصوص زیر نظر بهزیستی استان بجز مهدکودک ها فعال است تصریح کرد: هم اکنون ۱۳ مرکز توانبخشی و ۴۳ کمپ در حوزه پیشگیری از اعتیاد فعال است که قرار است این مراکز بزودی در بازه زمانی تعیین شده شناسنامه دار شوند.

وی در مورد افتتاح مسکن مددجویان در این هفته نیز بیان کرد: روز گذشته یک هزار و ۹۴۳ مسکن مددجویی در کل کشور به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد که سهم استان همدان ۴۶ واحد بود.

دیناری اضافه کرد: کلنگ زنی ۱۰واحد مسکن مددجویی نیز در همدان انجام شد که قرار است ظرف یک سال آینده این مساکن برای مددجویان ساخته شود.

منیژه فرهانپور - پرسون

کد خبر 27207

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد