در رسانه| ۹۶ خانواده دارای دومعلول گلستان در ۶ ماهه نخست امسال صاحبخانه شدند

یارمحمدی گفت: در ۶ ماهه نخست امسال در مرحله اول ۹۶ خانواده دارای دو معلول در شهرهای استان گلستان صاحبخانه شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی گلستان؛ «رعنا یارمحمدی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: مسکن بهزیستی طی سال های اخیر اقدامات خوبی را در دستور کار قرار داد و در راستای خانه دار کردن معلولان و محرومان گام های مطلوبی برداشت.


کارشناس مسئول مسکن بهزیستی استان گلستان ادامه داد: خوشبختانه تهیه مسکن برای معلولان در اولویت های کار بهزیستی گلستان قرار گرفت و با توجه به وقوع سیل در گلستان، بنیاد مسکن و خیرین مسکن ساز و جهاد سازندگی دست به دست هم دادند و ما توانستیم با همت این دستگاه ها شرایط سخت ایجاد شده در شهرستان های سیل زده گمیشان، آق قلا، گنبدکاووس و غیره را مدیریت کنیم.
 
 وی افزود: ۶۷۶ منزل مسکونی خسارت دیده از سیل معلولان در گلستان تعمیر و احداث شد.
 
 یارمحمدی به طرح خانه دار کردن خانواده های دارای دو معلول اشاره کرد و یادآور شد: خانواده های دارای دومعلول که در شهرهای کوچکتر زندگی می کنند با حداقل مشارکت مالی از طرف خود صاحبخانه شدند.
  
کارشناس مسئول مسکن بهزیستی استان گلستان خاطرنشان کرد: برای صاحبخانه شدن خانواده های دارای دو معلول در شهرهای گلستان تسهیلات بلاعوض به متقاضیان اعطاء شد و در این بخش در ۶ ماهه نخست امسال در مرحله نخست ۹۶ واحد مسکونی تحویل متقاضیان شد و در حال حاضر در مرحله دوم قرار داریم.
 
 وی تصریح کرد: برای خانه دار شدن مددجویان و معلولان طرح دیگری از بهزیستی با مشارکت قرارگاه خاتم الانبیاء در حال برگزاری است که در این طرح پس از شناسایی افراد موردنظر به قرارگاه خاتم الانبیاء معرفی شده و با حمایت بهزیستی بدون پرداخت ریالی از هزینه صاحبخانه می شوند که تاکنون در این طرح ساخت ۲۴ واحد مسکونی در دستور کار قرار گرفت.
 
 یارمحمدی متذکر شد: بیشترین مشکل ما در بخش مسکن آن است که افراد معلول فاقد زمین هستند و توان فراهم کردن آن را ندارند و اگر ما بتوانیم زمین آن را تهیه کنیم ساخت واحد مسکونی با مشارکت سایر دستگاه ها انجام می شود.
  
کارشناس مسئول مسکن بهزیستی استان گلستان با بیان اینکه برای مددجویان و معلولان فاقد زمین راهکارهایی در نظر گرفته می شود، تاکید کرد: معلولان و مددجویان تحت پوشش بهزیستی که فاقد مسکن هستند به کارشناس مربوطه در اداره بهزیستی شهرستان خود مراجعه کنند تا با توجه به نیازسنجی و اعتبارات موجود اقدامات لازم برای آنها انجام شود.
 
وی خاطرنشان کرد: در راستای شیوع کرونا که بسیاری از مددجویان بهزیستی برای پرداخت اجاره بهاء و یا رهن منزل مسکونی با مشکل مواجه بودند مورد حمایت قرار گرفتند و به همین منظور حدود ۸۴۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به حساب مستقیم مددجویان پرداخت شد و یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات به صورت وام با مشارکت کمیته امداد در اختیار مددجویان واجد شرایط قرار گرفت.

انتهای پیام./

کد خبر 27127

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد