۴۲ واحد مسکونی مددجویان ایلامی افتتاح شد

همزمان با گرامیداشت هفته معلولان ۴۲ واحد مسکونی مددجویان استان ایلام از مجموع ۱۹۴۳ واحد مسکونی کشور روز یکشنبه از طریق ویدیو کنفرانس با حضور دکتر قبادی دانا، معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی ایلام، رییس اداره هماهنگی موسسات و مشارکتهای مردمی اداره کل بهزیستی ایلام در حاشیه این آیین توضیح داد: برای ساخت هریک از این واحدهای مسکونی ۱۰۰میلیون ریال کمک بلاعوض به مددجویان  پرداخت  شده است.

مجید صابری افزود: علاوه بر این هزینه انشعاب برق، گاز و آب  و پروانه ساخت این منازل مددجویان به مبلغ میانگین هرکدام ۱۵۰ میلیون ریال نیز بصورت رایگان صادر شده است.

وی با ذکر اینکه امسال این اداره کل در مجموع احداث ۱۹۳ واحد مسکونی مددجویان مشارکت داشته افزود:  از این تعداد واحد مسکونی ۶۷ منزل ویژه خانواده های دارای ۲ معلول به بالا است.

وی اظهار کرد: علاوه بر این مشارکت در ساخت ۹۴۱ واحد مسکونی مددجویان توسط این اداره‌ کل در حال انجام است که در آینده تکمیل و مورد بهره بردادری قرار خواهند گرفت.

به گفته صابری، این واحدهای مسکونی در مناطق مختلف شهری و روستایی استان احداث شده که این اداره کل برای هر یک از این واحدها کمک های بلاعوض و تسهیلات پرداخت کرده است.

وی میانگین مبلغ کمک بلاعوض برای مددجویان عادی را ۱۰۰ میلیون ریال، خانواده های ۲ معلولی ساکن در مناطق روستایی ۳۶۰ میلیون ریال و خانواده های ۲ معلولی ساکن در مناطق شهری را ۶۰۰ میلیون ریال عنوان کرد.

معاون بهزیستی ایلام گفت: امسال همچنین تعداد ۵۰۰ مورد انشعابات آب، برق و گاز منازل مددجویان بصورت رایگان انجام شده است.

۳۳ هزار نفر در استان ایلام از خدمات بهزیستی برخوردارند.

۱۳تا ۱۹آذرماه به عنوان هفته معلولان نامگذاری شده است.

کد خبر 27054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد