رشد ۳۰ درصدی بودجه لازم برای اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت در سال ۱۴۰۰

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آئین رونمایی از دومین نمایشگاه آثار هنری افراد دارای معلولیت از رشد ۳۰ درصدی بودجه لازم برای اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: بودجه بهزیستی نیز بیش از ۲۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «محمد شریعتمداری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آئین رونمایی از دومین نمایشگاه مجازی کشوری آثار هنری افراد دارای معلولیت، گفت: افراد دارای معلولیت با وجود نقص عضو دارای فکر، اندیشه و روح فعال هستند و که می‌توانند جامعه را به سمت و سویی خاص راهبری کنند و نشان دهند که توانایی تنها در اجزاء کامل بدن نیست بلکه در اراده و خواستن است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بازدید از دومین نمایشگاه ملی محصولات فرهنگی ویژه افراد دارای معلولیت به نمایشگاه مشابه پارسال اشاره کرد و گفت: امسال در فرهنگستان هنر شاهد برگزاری این نمایشگاه هستیم بالواقع نظاره به این تابلوهای نقاشی که بعضا معلولان جسمی و حرکتی و یا ذهنی به منصه ظهور گذاشتند، انسان حیرت می‌کند در نوآوری در عرضه محصولات فرهنگی؛ چراکه هر یک از این نقاشی‌ها براساس ویژگی نقاش دارای پیام‌های مهم و ارزشمندی برای آحاد جامعه است.

وی با اشاره به فروش برخی از آثار هنرمندان در دومین نمایشگاه ملی محصولات فرهنگی ویژه افراد دارای معلولیت، ادامه داد: کار بر روی اجسام از دیگر هنرهای موجود در این نمایشگاه است؛ در هر صورت امروزه هنر به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای کاهش آلام در جامعه بشری اطلاق می‌شود نه فقط برای افرادی که دارای معلولیت هستند بلکه افراد سالم نیز از این موهبت به عنوان امکان ارزشمند در راستای توانمند شدن بهره می‌جویند؛ چراکه هنر ابزاری برای درمان شناخته شده است. امیدواریم سازمان بهزیستی بتواند این ابزار ارزشمند که تا حدودی می‌تواند اندیشه و خلاقیت معلولان را به نمایش بگذارد و در جهت درمان مثمر ثمر باشد.

شریعتمداری درباره بودجه اختصاص یافته برای اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت در سال آینده، بیان کرد: قانون ارزشمندی به نام قانون حمایت از افراد دارای معلولیت به تصویب رسیده و انتظار اینکه این قانون در یک سال به طور کامل اجرا شود، انتظار معقولی نیست اما در سیاست کلی تدوین بودجه سال ۱۴۰۰، فروش یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت تعیین شده است همچنین بودجه‌ احتمال فروش یک میلیون بشکه نفت در بازار خارجی و فروش نفت در داخل برای توسعه و توانمندسازی اختصاص یافته است و حتما جامعه معلولین کشور یکی از مهمترین این بخش از بودجه است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، تصریح کرد: امیدواریم دولت توجه ویژه‌ای به افراد دارای معلولیت داشته باشد و در تنظیم بودجه حق السهم آن‌ها افزایش پیدا کند همچنین در سال ۱۴۰۰ بودجه قانون حمایت از افراد دارای معلولیت رشد خوبی را نسبت به سال جاری داشته است. در سال ۹۸ و ۹۹ به ترتیب هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان و هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای بودجه مورد نیاز در حوزه اجرای قانون افراد دارای معلولیت اختصاص یافت و این رقم بودجه نسبت به بودجه‌ای که این قانون نیاز داشت جامع و کامل نبود، اما توانستیم بخش‌هایی از این قانون را اجرا کنیم. امسال هم شاهد رشد منابع قانون حمایت از افراد دارای معلولیت هستیم، ۳۰ درصد از بودجه لازم برای اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت برای ۱۴۰۰ افزایش یافته است و بودجه بهزیستی هم بیش از ۲۶ درصد رشد داشته است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در پایان یادآور شد: امیدواریم رویکرد دولت و مجلس برای تصویب بودجه ۱۴۰۰ نسبت به حوزه توانمندسازی به خصوص معلولان روند روبه رشدی باشد.

کد خبر 26953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =