بیش از ۸۵۰ اتاق هنر درمانی افراد دارای معلولیت در کشور تجهیز شده است

رئیس سازمان بهزیستی کشور در آئین رونمایی از دومین نمایشگاه آثار هنری افراد دارای معلولیت از ساماندهی اتاق‌های هنر درمانی در مراکز توانبخشی روزانه و شبانه‌روزی در سال جاری خبر داد و گفت: امسال موضوع هنردرمانی و افزایش توانمندی افراد دارای معلولیت مدنظر قرار گرفته است بطوری که بیش از ۸۵۰ اتاق هنر درمانی در این مراکز تجهیز شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، "وحید قبادی‌دانا" رئیس سازمان بهزیستی کشور در آئین رونمایی از دومین نمایشگاه آثار هنری افراد دارای معلولیت که به مناسبت هفته تکریم افراد دارای معلولیت با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: سال گذشته ۳۰۰ اثر به اولین جشنواره کشوری آثار هنری افراد دارای معلولیت ارسال شد که از این تعداد ۱۸۸ اثر به فروش رسید و بیش از ۱۶۰ میلیون تومان از خرید آثار به دست آمد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به ارسال یکهزار و ۵۰۰ اثر به دومین نمایشگاه مجازی کشوری آثار هنری افراد دارای معلولیت، ادامه داد: این آثار در دو بخش نقاشی و هنرهای تجسمی توسط داوران ممیزی و انتخاب شد.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه تجلی اراده افراد دارای معلولیت و توانمندی آنهاست، افزود: این افراد اگر از نظر جسمی نقص دارند از سایر جهات دارای توانمندی و استعداد هستند.

قبادی‌دانا از ساماندهی اتاق‌های هنر در مراکز توانبخشی روزانه و شبانه‌روزی در سال جاری خبر داد و گفت: امسال موضوع هنردرمانی و افزایش توانمندی افراد دارای معلولیت مدنظر قرار گرفته است بطوری که بیش از ۸۵۰ اتاق هنر در این مراکز تجهیز شده و بیش از یکهزار نفر از مربیان و مسئولان فنی مراکز توسط همکاران ما آموزش داده شدند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون بیش از ۴۲ هزار نفر از افراد دارای معلولیت از اتاق‌های هنر بهره‌مند شدند، در پایان تصریح کرد: در حوزه تئاتر نیز ۵ جشنواره منطقه‌ای در حال برگزاری است و بیش از ۲۵۰ گروه تئاتر افراد دارای معلولیت، فعال هستند. در حوزه موسیقی نیز یکی از گروه‌های موسیقی افراد با معلولیت بینایی حائز رتبه برتر در کشور تونس شدند  این در حالی است که نقاش هنرمند خانم بهرامی نیز حائز رتبه دوم در جشنواره کشور ژاپن شد جالب اینکه ۲۰۰ اثر از ۴۰۰ اثر ارسالی به جشنواره ژاپن، مربوط به کشور جمهوری اسلامی ایران بود.

یادآوری می‌شود، نمایشگاه آثار هنری افراد دارای معلولیت در محل فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران به مدت یک هفته برپاست و علاقمندان می توانند جهت بازدید و خرید این آثار به سایت این نمایشگاه به آدرس http://behzistart.ir  مراجعه نمایند.

کد خبر 26949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =