سرخس | کودکان تحت پوشش بهزیستی سرخس، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌بینند

مسؤول شورای امور بانوان فرمانداری سرخس از خانه فرزندان بهزیستی سرخس بازدید کرد.

سرخس- عباسی-  به گفته‌ی رئیس بهزیستی سرخس، این بازدید به منظور آشنایی با فعالیت‌های مرکز و جلب نظر بانوان نیکوکار سرخسی برای مشارکت در رفاه و معیشت فرزندان انجام شده است.حسن سلیمی گفت: خانم میمنت موسویان که مسؤولیت شورای امور بانوان فرمانداری را دارند پیشنهاد بازدید از مرکز را داشتند که این بازدید هفته گذشته انجام شد و ایشان ضمن استقبال از این بازدید گفتند که فعالیت‌ها و نیازمندی‌های این مرکز را در شورای امور بانوان شهرستان مطرح و نظر مساعد بانوان نیکوکار را برای کمک به این مرکز جلب خواهند کرد.

وی همچنین یادآور شد: این بازدید در راستای سرکشی از مراکز برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله وجود اتاق قرنطینه، استفاده از وسایل بهداشتی و وضعیت خوابگاه‌ها در ایام کرونا انجام شده و ضمن قدردانی از مسؤولان مرکز، موارد لازم به آنان یادآوری شده است.

وی خاطر نشان کرد:‌ در گفتگویی که با آقای غلام شهرکی، مسؤول مرکز داشتم از ایشان خواستم موضوع آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کودکان برای آینده‌ی شغلی‌شان را در دستور کار قرار دهد.

سلیمی افزود: با مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان نیز هماهنگی لازم انجام شده و آنها حتی حاضر شده‌اند مربی را به مرکز بفرستند تا این آموزش‌ها به فرزندان ارائه شود.

رئیس بهزیستی شهرستان سرخس گفت: این اموزش‌ها نقش مهمی در آینده‌ی شغلی فرزندان دارد زیرا آنها پس از رسیدن به سن قانونی با کمک‌هزینه‌ی معیشتی، ترخیص می‌شوند و باید بتوانند به استقلال اقتصادی اجتماعی برسند.

شایان ذکر است بهزیستی شهرستان سرخس در حال حاضر یک مرکز شبانه‌روزی کودکان، یک مرکز بستری ترک اعتیاد، سه مرکز درمان سرپایی اعتیاد، یک مرکز مشاوره، یک مرکز آموزش روزانه‌ی کودکان معلول زیر 14 سال و 29 مهد کودک شهری و روستایی را تحت پوشش دارد.

اضافه می‌شود در ایام کرونا به گفته‌ی مسؤول بهزیستی سرخس، حدود 70 درصد مهدهای کودک شهری و روستایی در آستانه‌ی تعطیل قرار گرفته‌اند.

کد خبر 26377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد