جزئیات ثبت شکایات و گزارشات بهزیستی در خط "۱۴۸۲ "

مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی درباره راه‌اندازی سامانه ملی دیده بان سازمان بهزیستی کشور(خط ۱۴۸۲ ) توضیح داد.

کاظم نظم‌ده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی تسنیم، با اشاره به فعالیت سامانه ملی دیده بان سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: این سامانه در راستای وظایف ذاتی سازمان راه اندازی شده است. چرا که سازمان بهزیستی کشور یکی از  دستگاه‌هایی است که بیشترین ارتباط را با سطح جامعه دارد و راه اندازی این سامانه نیاز بود و از این پس ارتباط افراد از طریق این سامانه دو سویه و دو طرفه خواهد بود.

وی تصریح کرد: حدود ۱۵ ماه پیش اقدامات اولیه برای استقرار سامانه ملی دیده بان سازمان بهزیستی کشور آغاز شد و از سایر کشورها  و تجربیات کشور خودمان برای راه اندازی این سامانه استفاده شده است.

مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: از تجربیات دو سامانه ۱۳۷ شهرداری تهران و ۱۹۷ وزارت بهداشت برای راه اندازی سامانه ملی دیده بان بهزیستی کشور بهره گرفته شده است. همچنین از سایر شرکت‌های فعال در این حوزه نیز استفاده شده است.  

نظم‌ده با بیان اینکه سامانه ملی دیده بان سازمان بهزیستی کشور در راستای نظارت بیشتر و ارتباط دو طرفه با جامعه هدف سازمان بهزیستی و همچنین سایر افراد فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: از این پس هموطنان می‌توانند شکایات، پیشنهادات، ایده‌ها و گزارشات خود را در سامانه ثبت کنند.

وی با بیان اینکه حدود ۱۴ الی ۱۵ هدف اصلی برای راه اندازی سامانه ملی دیده بان سازمان بهزیستی کشور پیش بینی شده است، افزود: اصلی ترین هدف افزایش سطح رضایتمندی عمومی به سازمان است. همچنین پاسخگویی سریع و آسان و کارآمد، صرفه جویی در زمان نیز از دیگر اهداف راه اندازی این سامانه محسوب می‌شود.  

مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه در سطح ستاد بهزیستی ۹ نفر اپراتور در سطح معاونت‌ها، ۱۳ در سطح استان، ۶۸۸ نفر و در کل ۷۱۰ نفر مشغول پاسخگویی و ثبت درخواست  هموطنان در سامانه ملی دیده بان سازمان بهزیستی هستند، ادامه داد: این اتفاق می‌تواند برای مدیران در سطح استان و همچنین معاونان در سطح ستاد بهزیستی نیز بسیار کارآمد باشد.

وی اظهار کرد: در ابتدا سامانه دیده بان سازمان بهزیستی در اردیبهشت ماه فعالیت خود را در استان تهران آغاز کرد و بعد از ۴ ماه به صورت پایلوت در مهر ماه به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. همچنین ۴ فاز برای این سامانه طراحی شده است.

نظم‌ده ادامه داد: همچنین هموطنان می‌توانند از طریق شماره تلفن ۱۴۸۲ از تلفن ثابت و همراه (ایرانسل و رایتل) با این سامانه ارتباط برقرار کنند ضمن اینکه ارتباط با این سامانه به صورت رایگان خواهد بود.  

مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور افزود: به محض اینکه افراد با این سامانه ارتباط برقرار کنند پیام آنها ثبت و پیگیری خواهد شد و بعد از ثبت به آنها پیامک ارسال خواهد شد و مرحله به مرحله اقدامات برای آنها اطلاع رسانی خواهد شد.

وی گفت: در مجموع راه اندازی این سامانه داشبورد مدیریتی در اختیار مدیران استانی و ستادی خواهد بود و به راحتی می‌توان تشخیص داد که بیشترین شکایات و گزارشات  و پیشنهادات برای کدام استان و منطقه بوده است.

نظم‌ده در پایان با بیان اینکه این سامانه به صورت ۲۴ ساعته در اختیار هموطنان خواهد بود، خاطرنشان کرد: افراد می‌توانند از ساعت ۸ تا ساعت ۱۶ با این سامانه ارتباط برقرار کنند ضمن اینکه از این ساعت به بعد پیام آنها ضبط و در اسرع وقت با آنها تماس خواهد گرفته شد.

کد خبر 26315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد