جزئیات خدمات مشاوره‌ای بهزیستی به نوجوانان فراری

سازمان بهزیستی با ایجاد مراکز شبانه و روزانه به بی سرپرستان و نوجوانان فراری پناه می دهد و برای بازگشت آنها به شرایط عادی تلاش می کند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از میزان، چندی پیش مدیران ستادی سازمان بهزیستی اعلام کردند دختران و پسران فراری می‌توانند با تماس با شماره اضطراری ۱۲۳، به مراکز بهزیستی پناه ببرند.

اما سوال اینجاست این افراد در بهزیستی چه خدماتی دریافت می‌کنند؟

امین شاهرخی در گفت‌وگو با میزان گفت: اورژانس اجتماعی ما به مسائل جوانان فراری می‌پیردازد و هر کس که با شماره ۱۲۳ تماس بگیرد، از خدمات مشاوره‌ای ما بهره مند می‌شود.

وی افزود: مددکار ما پس از بررسی مسئله از زوایای مختلف و در صورت نیاز ارجاع به قاضی، امنیت کامل فرد را فراهم می‌کند و در صورت رفع مشکلات فرد به خانه باز می‌گردد.

این مقام مسئول در سازمان بهزیستی بیان کرد: اگر شرایط خانوادگی فرد برای بازگشت به خانه مناسب نباشد در مراکز دائمی یا گذری ما اسکان داده می‌شوند.

شاهرخی گفت: در سطح معاونت پیشگیری سازمان، مراکزی وجود دارد که زنان بی سرپناه، معتادان متجاهر و زنان خیابانی به آنجا مراجعه می‌کنند.

وی افزود: دو نوع مرکز شبانه و روزانه به این افراد خدمات ارائه می‌کنند. این افراد در مراکز روزانه ما خدمات روانشناسی، پزشکی و بهداشتی دریافت می‌کنند.

این مقام مسئول در سازمان بهزیستی اظهار کرد: همچنین مراکزی وجود دارد که شبانه در آنجا اقامت کرده و از غذای گرم و اسحمام استفاده می‌کنند.

مدیر کل بهزیستی استان تهران در پاسخ به این سوال که تعداد این افراد زیاد است، ادامه داد: درباره تعداد این افراد، اطلاع دقیقی در حال حاضر ندارم، اما تعداد آن‌ها زیاد نیست.

کد خبر 25725

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد