۸۰ درصد مراکز پروتکل های ابلاغی را رعایت کرده اند

معاون توانبخشی بهزیستی کشور گفت: همچنان محدودیت های کرونایی پابرجاست و مراکز نباید اقدام به برپایی جشن‌های تولد برای مددجویان خود با حضور حامیان و خیرین کنند.

محمد نفریه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به موج سوم کرونا در کشور اظهار کرد: با توجه به این شرایط تصمیمات جدیدتری از سوی سازمان بهزیستی برای کنترل و پیشگیری از این ویروس در مراکز نگهداری معلوان و سالمندان در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا سازمان بهزیستی بخشنامه‌هایی را به ادارات بهزیستی و مراکز نگهداری ابلاغ کرد و براساس آن مراکز قرنطینه شدند و در چند نوبت نیز تست‌هایی صورت گرفت که برخی از افراد مبتلا به ویروس کرونا مشخص  شدند اما هم اکنون حال عمومی آنها خوب است. 

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با تأکید بر اینکه باید شرایط قرنطینه مراکز ادامه پیدا کند گفت: با توجه به افزایش مرگ‌ومیرها از ویروس کرونا در کشور اما خوشبختانه میزان مرگ و میرها در تمام مراکز سازمان بهزیستی به اندازه مرگ و میر یک روز در کشور نیست و خوشبختانه اقدامات کنترلی و پیشگیری به صورت جدی در مراکز انجام می‌پذیرد.

نفریه افزود: همچنین محدودیت‌هایی برای پذیرش مددجویان جدید در مراکز در نظر گرفته شده است و این فرآیند همچنان ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به کمک‌های نقدی سازمان بهزیستی از زمان شیوع ویروس کرونا به مراکز خاطرنشان کرد: در این زمینه تا به امروز در  ۳ نوبت کمک‌های انجام شده است و بنا داریم در مرحله چهارم کمکهای نقدی خود را انجام بدهیم و پیش‌بینی می‌شود در آذرماه سرانه ۵۰۰ هزار تومان برای هر مددجو در مرکز واریز شود.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با تأکید بر اینکه مراکز نگهداری معلولان و سالمندان موظف به تأمین اقلام بهداشتی اعم از ماسک، الکل و دستکش هستند گفت: کمک‌هایی که در این ایام به حساب مراکز واریز می‌شود برای تأمین و تهیه این اقلام است و در صورتی که گزارشی مبنی بر عدم تأمین این اقلام به سازمان بهزیستی داده شود قاعدتاً با چنین مراکزی برخورد خواهیم کرد.

وی  ضمن تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز نگهداری افزود: همچنان تردد خانواده‌ها در مراکز با محدودیت روبه‌رو خواهد بود همچنین مراکز نباید اقدام به برپایی جشن‌های تولد برای مددجویان خود با حضور حامیان و خیرین انجام دهند چرا که این محدودیت‌ها همچنان اعمال خواهد شد و در صورتی که مرکزی اقدام به برگزاری مراسم های اینچنینی کند سازمان بهزیستی با آنها برخورد خواهد کرد.

نفریه تصریح کرد:‌ همچنین از زمان شروع ویروس کرونا حوزه توانبخشی سازمان در چند نوبت بازدیدهایی را به صورت حضوری و آنلاین از مراکز انجام شده است و این روند ادامه خواهد داشت که تقریباً ۷۰ الی ۸۰ درصد از مراکز پروتکل‌ها را رعایت کردند و آن تعدادی هم که نسبت به اجرای پروتکل‌ها کوتاهی کرده‌ بودند تذکر داده شده است.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی تمام تلاش خود را برای کنترل و پیشگیری از این بیماری در مراکز انجام خواهد داد که این موضوع منوط به همکاری مراکز و خانواده‌ها خواهد بود.

کد خبر 25615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =