جوابیه روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی در پی انتشار گزارش کمپ ترک اعتیاد زنان

روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی در پی انتشار گزارش روزنامه خراسان در خصوص دو کمپ ترک اعتیاد زنان در مشهد جوابیه ای صادر کرد.

روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی در پی انتشار گزارش روزنامه خراسان در خصوص دو کمپ ترک اعتیاد زنان در مشهد جوابیه ای صادر کرد. در متن این جوابیه آمده است؛

" احتراما ضمن تشکر از جنابعالی و سایر همکاران و خبرنگاران محترم آن مجموعه فرهنگی در راستای آگاهی بخشی و تنویر افکار عمومی و پیگیری مطالبات و رفع مشکلات جامعه و ...، در مورد گزارش منتشر شده تحت عنوان «روایت تکان دهنده از دو کمپ ترک اعتیاد زنان» صفحه ۴ ضمیمه خراسان رضوی در مورخ دوشنبه ۱۲ آبان ماه»؛ مطالبی جهت آگاهی مخاطبین محترم آن روزنامه و درج در  اولین شماره و همان صفحه اعلام می دارد :

"یکی از مراکز در درمان افراد دارای اعتیاد به مواد مخدر، مراکز درمان بهبودی و اقامتی معتادین یا به عبارتی مراکز ماده ۱۵ هستند؛ این مراکز مجوز خود را از بهزیستی اخذ می کنند و تحت نظارت این سازمان می باشند و از سوی تیم کارشناسی این سازمان، بصورت فصلی و در صورت لزوم در سایر مواقع نیز، مورد بازرسی قرار می گیرند.

در حال حاضر، بیش از یکصد مرکز مورد نظر در استان خراسان رضوی فعال بوده و خدمات شایان توجهی به جامعه ارائه می دهند، لذا تخلف تعداد معدودی از این مراکز نباید موجب سلب اعتماد عمومی نسبت به کلیه مراکز شود.

 در ابتدای گزارش مذکور، اظهارات تعدادی از زنان مرتبط با این دو مرکز نقل و در ادامه، اظهارات شاکیان و مسئولان این دو مرکز در جلسه تحقیق و مواجهه حضوری، در حضور جانشین محترم سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب مشهد نقل و همچنین تاکید ایشان بر بررسی و برخورد قضایی این اتهامات قید گردیده است.

در اینجا، سازمان بهزیستی ضمن اینکه ورود دادستان محترم مشهد و نیز جانشین محترم دادسرای انقلاب به عنوان دادیار ناظر بر مراکز درمان اعتیاد را فرصتی مغتنم در استیفای حقوق شهروندی و برخورد با متخلفین می داند، اما همانگونه که در انتهای گزارش مذکور نیز قید شده «نکته: در پایان این گزارش اشاره به این نکته ضروری است که روایت های ذکر شده از بین برخی افراد بستری شده در دو کمپ دارای مجوز ماده ۱۵ زنان به رشته تحریر در آمده است که صرفاً در مرحله ادعا بوده و بررسی آن توسط دستگاه قضا به درستی پیگیری خواهد شد...»  و نیز تائید این نکته در گزارش مذکور توسط مقام محترم قضایی مبنی بر اینکه «طبق بررسی های انجام شده بیش از ۷۰ درصد اظهارات شاکی نزدیک به واقع است»، به نظر می رسد انتشار عمومی اظهارات شاکیان در مرحله تحقیق، به اعتماد و اطمینان عمومی به مراکزی که در زمینه های مختلف، خدمات مناسب و استانداردی ارائه می نمایند، آسیب های جبران ناپذیری می رساند. لذا از تحریریه روزنامه وزین خراسان این انتظار را دارد ضمن توجه به این مساله، گزارش های منتشر شده را از این منظر نیز مورد بررسی قرار دهند. "

روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی

کد خبر 25533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد