ظرفیت بین المللی کهریزک، استانداردهای لازم برای توانمندسازی معلولین را داراست

سید احمد خادم ، بازگشت معلولین به متن جامعه و استفاده از توانمندی های آنان در عرصه های مختلف را از اهداف عالیه سازمان بهزیستی استان تهران برشمرد و بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در کهریزک تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آسایشگاه خیریه کهریزک، در دیدار هیأت عالی بهزیستی استان تهران از آسایشگاه خیریه کهریزک، استفاده از ظرفیت‌های این مرکز در توانمندسازی معلولین مورد تأکید قرار گرفت.

این هیأت در دیدار با مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک ، تعامل سازنده و برنامه ریزی برای استفاده از تجربیات ذی قیمت کهریزک در پویایی و بهبود وضعیت زندگی معلولین جامعه را خواستار شد.

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران ، بازگشت معلولین به متن جامعه را موجب شکوفایی آنان دانست و گفت : دانش روز به ما می گوید استفاده از مواهب مختلف و فرصت های شغلی برای معلولین ، بازگشت به متن جامعه است و ما مصمم به انجام این دستورالعمل هستیم.

خادم تصریح کرد : در ایران اینکار آغاز شده و لازم است با پیشرفت حوزه توانبخشی و دانش بهزیستی ، این حرکت شتاب بیشتری بگیرد.

وی استفاده از خانه های کوچک برای نگهداری و زندگی معلولین را از راهکارهای عملی این حوزه دانست و افزود : سازمان بهزیستی به عنوان متولی امر در حال پیگیری و اجرای این موضوع است و مطابق اصل ۴۴ مردم نیز می توانند در پیشبرد اهداف تعریف شده ورود پیدا کنند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران ، تحقق رسیدن معلولین به حقوق کامل شهروندی را مستلزم همکاری همه ارگان ها و نهادها دانست و بر اجرای کامل این طرح تأکید کرد.

در ابتدای این نشست ، محمد رضا صوفی نژاد مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک با شرحی جامع از نحوه توانبخشی و نگهداری مددجویان گفت : مجموعه عوامل داخلی و حمایت های خیرین و نیز نگاه ویژه سازمانهای مردم نهاد ، دست به دست هم داده اند تا امروز کهریزک به عنوان بزرگترین متولی سرپرستی از ۱۷۵۰ مددجو در کشور موفق عمل نماید.

صوفی نژاد با اشاره به رمز ماندگاری کهریزک در طول نیم قرن اخیر نیز گفت : سلامت نفس مجموعه و استفاده صحیح از منابع موجود ، دو حسن بزرگی است که در پویایی و پیشرفت روزافزون کهریزک نقش آفرین بوده است و همین امر توانسته است همواره اعتماد خیرین و متولیان امور خیر را هرچه بیشتر جلب کند .
مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک با بیان اینکه همواره احساس و عاطفه در این مجموعه خیریه حاکم بوده است ، افزود : مطمئن هستیم هرآنچه در خدمت به کارکنان متعهد خود موفق تر عمل کنیم ، نتیجه آن مستقیماً به بهبود کیفیت زندگی مددجویان باز می گردد و آنان می توانند در رفاه و آرامش بیشتری باشند.

کد خبر 25308

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد