۹۰ مرکز مشاوره روانشناختی در استان اردبیل فعال است / خدمات رایگان هفته سلامت روان

ستاری گفت: ۹۰ مرکز مشاوره روانشناختی با هدف ارتقا سلامت روحی و روانی در استان اردبیل با حضور متخصصان این رشته فعال است.

بهزاد ستاری گفت: ویژه برنامه های هفته سلامت روان از ۱۸ تا ۲۴ مهرماه با شعار «سلامت روان برای همه» در استان اردبیل اجرایی شد و این هفته به پیشنهاد سازمان بهداشت جهانی نامگذاری شده تا هفته سلامت روان در کنار مباحث پزشکی و جسمی به مسئله روحی و روانی جوامع نیز پرداخت شود.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: کشورها در زمینه ترویج سلامت روان در جوامع مختلف سرمایه گذاری بسیار گسترده ای دارند و در کشور نیز ویژه برنامه های متنوعی همزمان با این هفته اجرایی می شود.

این مقام مسئول یادآور شد: استان اردبیل در زمینه فعالیت های مشاوره روانشناختی نیز جزو استان ها برتر در کشور است و تلاش شده تا دسترسی آسان برای تامین مباحث سلامت روانی در استان وجود داشته باشد.

ستاری خاطر نشان کرد: هم اکنون ۹۰ مرکز مشاوره روانشناختی با هدف ارتقا سلامت روحی و روانی در استان اردبیل با حضور متخصصان این رشته فعال است.

وی افزود: سامانه تلفنی ۱۴۸۰ از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ آماده ارائه خدمات مشاوره روانشناختی غیر حضوری به مردم استان اردبیل است و علاقمندان می توانند به صورت رایگان از خدمات این سامانه بهره مند شوند.

مدیر کل بهزیستی استان بیان کرد: تمامی برنامه های حضوری و غیرحضوری هفته سلامت روان به صورت رایگان است و مراکز روانشناختی نیز با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی اقدام به دوره های از راه دور به صورت پخش زنده و یا پیام در شبکه های اجتماعی کرده اند.

ستاری اعلام داشت: برنامه های حضوری شامل حضور مشاوران در فرهنگسراها با مشارکت شهرداری ها در شهرستان ها است که با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اقدام به ارائه خدمات مشاوره و کلاس های آموزشی در سطوح مختلف می کنند.

وی تاکید کرد: هفته سلامت روان در سال جاری با عناوین نقش زیرساخت های سلامت روان در شرایط کرونا و پساکرونا، متخصصان متعهد، مدافعان سلامت، سیاستگذاران آگاه، سرمایه گذاری بیشتر در حوزه سلامت روان، نقش نظام مراقبت های بهداشت اولیه در دسترسی به خدمات سلامت روان، مشارکت سازمان های مردم نهاد، در ارتقاء سلامت روان جامعه، نقش رسانه در تبیین وضعیت سلامت روان و انگ زدایی، بیمه مؤثر، دسترسی بیشتر به خدمات سلامت روان نامگذاری شده است.

کد خبر 24540

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد