۲۴ مرکز در استان گلستان به سالمندان خدمات ارائه می دهند

مدیرکل بهزیستی گلستان به خبرنگار مهر گفت: سه مرکز نگهداری شبانه روزی سالمندان (دو مرکز در گرگان و یک مرکز در گنبدکاووس) با ظرفیت اسمی ۲۳۰ نفر در گلستان وجود دارد که در حال حاضر ۱۲۰ نفر در آن نگهداری می‌شوند.

دکترسید مهدی حسینی گفت: به ازای هر نفر سالمند مجهول الهویه ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و به هر سالمند دارای هویت ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به این مراکز پرداخت می‌شود.

حسینی با اشاره به شیوع کرونا، افزود: از ابتدای شیوع کرونا لوازم بهداشتی ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی و پالس اکسیمتری و تب سنج به مراکز شبانه اعطا و برای همه سالمندان مقیم مراکز، تست PCR انجام شده است.

وی ادامه داد: تهیه واکسن آنفلوانزا برای همه سالمندان مقیم مراکز شبانه انجام و در راستای حمایت از مراکز شبانه روزی در دو مرحله به ازای هر سالمند مقیم مراکز مبلغ ۵۰۰ هزارتومان به مؤسسان مراکز پرداخت شد.

حسینی بیان کرد: گلستان دارای ۱۲ مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی سالمندان با ظرفیت اسمی ۴۲۰ نفر بوده که هم اکنون آموزش‌ها به صورت مجازی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: سه مرکز ویزیت در منزل با ظرفیت ۷۲ نفر در استان وجود دارد که به ازای هر نفر ۲۳۰ هزارتومان جهت ارائه خدمات توانبخشی پرداخت می‌شود.
حسینی گفت: این استان دارای ۶ بنیاد فرزانگان در حیطه اجتماعی، فرهنگی و ورزشی است که در شهرهای گرگان، مینودشت و بندرگز و علی آبادکتول فعالیت می‌کنند

کد خبر 23876

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد