اقدامات پیشگیرانه تنها راه چاره و روش درست مبارزه است

جلسه کمیته فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با حضور اعضا و با موضوع اجرای طرح کارمند یاری و اقدامات سازمان ها با توجه به شیوع کرونا در موضوعات پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان ، عباس صادق زاده مدیرکل  و رئیس کمیته فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با گرامی داشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس با مرور خاطرات هشت سال دفاع ، گفت : در این جنک نابرابر، فقط اراده و خواست جمعی باعث پیروزی بود .

وی با یادآوری دلاورمردی های انجام شده به ویژه توسط نوجوانان و جوانان ، افزود : صدام دشمن ما بود اما جمله ای  معروف داشت ،  اینکه هرچه در میدان آموزش عرق بیشتری ریخته شود ، در میدان جنگ خون کمتری به زمین می ریزد و این جمله یک نوع پیشگیری است .

صادق زاده با اشاره به درس آموخته های زمان جنگ ، اظهار داشت : آموزش در مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از شیوع و سوء مصرف مواد به عنوان یک اصل مهم باید مورد توجه قرار گیرد چراکه هر چه نوجوان و جوان از آموزش های بیشتری برخوردار شوند ، نتیجه بهتری به دست می آید .

طرح ساماندهی معتادین متجاهر در شرایط شیوع کرونا ، موضوع مهم دیگری بود که مدیرکل بهزیستی به تشریح اقدامات انجام شده پرداخت و افزود : در کمتر از دو هفته تعداد ۱۵۰۰ معتاد متجاهر ساماندهی شد در حالیکه تست کرونا همه این افراد مثبت بود .

ایشان با تاکید بر شرایط سختی که پشت سر گذاشته شد ، گفت : در حال حاضر با وجود ۱۳۰۰ معتاد متجاهر به دلیل دو ماه اجرا قرنطینه و شرایط سخت گیرانه در آمد و شد،  هیچ فوتی در بین این افراد نداشتیم .

صادق زاده شکل دادن پیشگیری را در آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد را بی نیاز از داشتن منابع مالی و الزامات قانونی دانست و یاد آور شد : از ابتدای انقلاب بارها گفته و گفته شد پیشگیری،  بدون اینکه اقدامی انجام شود . در حالیکه اقدامات پیشگیرانه تنها راه چاره و روش درست مبارزه است .

گفتنی است در ادامه این جلسه پیشنهادات اعضا برای اجرای محتواهای آموزشی در مراکز آموزشی و محیط های کاری مورد بررسی قرار گرفت .

کد خبر 23414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد