خسارت ۱۰ میلیاردی زلزله رامیان به مددجویان سازمان بهزیستی

در پی زمین لرزه‌ ای به بزرگی ۵.۱ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۴ دقیقه و ۲۴ ثانیه بامداد ۱۷ شهریور ماه در عمق ۹ کیلومتری از سطح زمین که حوالی شهرستان رامیان در شرق استان گلستان رخ داد به بیش از ۷۵ منزل مددجویی در روستاهایی مانند «قورچای» و «ویرو» ازتوابع شهرستان رامیان خسارت وارد کرد.

این زمین لرزه که شدت آن در اغلب نقاط استان  نیز احساس شد ،  سبب ایجاد ترک در برخی واحدهای مسکونی که غالبا "کاه گلی" بودند،شد.

معاون توانبخشی بهزیستی گلستان در بازدید از این منطقه و دیدار با مددجویان و معلولین تحت پوشش روستاهای زلزله زده گفت: در پی این حادثه ، ستاد مدیریت بحران بهزیستی در اسرع وقت تشکیل و به منظور برآورد خسارت و حمایتهای لازم از مددجویان و افرا دارای معلولیت تحت پوشش به منطقه اعزام شدند .

دکتر دهقان افزود:در حال حاضر این زلزله به بیش از ۷۵ منزل مددجویی خسارت وارد نموده است که ازین تعداد ۳۱ واحد مسکونی تخریب کامل شده اند.

وی خاطر نشان کرد: ازبین رفتن دامداری و دام،لوازم منزل و لوازم توانبخشی و...از دیگر مشکلات مددجویان در زلزله اخیر بودکه با توجه به شرایط کنونی و زندگی در چادر ، نیازهای آنها هم به وسایل توانبخشی و بهداشتی بیشتر شده است.

دکتر دهقان یادآور شد: به همین منظور تاکنون بیش از یکصد عدد لوازم توانبخشی از قبیل: ویلچر،سمعک ،عصا،تخت،تشک مواج،واکر ، دستشویی فرهنگی و...،۲۱۰بسته پوشینه، ۶۰بسته مواد شوینده وضدعفونی کننده و ۵۰۰عدد ماسک توزیع شد که این خدمات همچنان ادامه خواهد یافت.
 

کد خبر 23226

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد