کمپ ماده ۱۶ به زودی در سیرجان راه اندازی می شود

جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با هدف بررسی روش های راه اندازی مرکز درمان اعتیاد اجباری کمپ ماده ۱۶ با حضور مدیر کل ، معاون امور توسعه پیشگیری و مشاور مدیرکل بهزیستی استان کرمان ، سرپرست فرمانداری ویژه سیرجان و سایر اعضا برگزار شد .


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان به نقل از سیرجان ، عباس صادق زاده مدیرکل تکمیل مراحل درمان و فراهم کردن بازگشت موفق افراد مبتلا به اعتیاد را مهم دانست و گفت : بهزیستی به منظور سرعت بخشی به ساماندهی و درمان این افراد ، مجوز های  قانونی  را در کوتاه ترین زمان ممکن صادر  می کند .

وی با تاکید بر رعایت دو مرحله مهم شامل حرفه آموزی و آموزش مهارت های زندگی در فرآیند درمان افراد دچار اعتیاد ، افزود : بازگشت صحیح بهبود یافتگان از اعتیاد فراهم نمی شود مگر اینکه  با همکاری سازمان ها و بنگاههای اقتصادی مراحل درمان به طور تخصصی اجرا شود .

خسرو ملکشاهی معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی با تشریح مراحل درمان در مراکز درمان اعتیاد ،   گفت : در وزه معاونت توسعه پیشگیری کارشناسان و همکاران به صورت تخصصی و علمی برنامه های مددکاری ، روانشناختی و آموزش های لازم را در مدت زمان درمان انجام می دهند .

وی از غربالگری های بعد از درمان و خروج افراد معتاد خبر داد و افزود : این غربالگری ها بعد از سم زدایی و گذران سایر مراحل به منظور اطمینان از تکمیل درمان انجام می شود .

سهراب بها الدینی سرپرست فرمانداری ویژه سیرجان برای تامین دو میلیارد ریال از هزینه های راه اندازی کمپ ماده ۱۶ اعلام آمادگی کرد .

                                                   

در ادامه مدیرکل بهزیستی استان کرمان و مدیران محلی از مکان های مختلف پیشنهادی بازدید کردند و در نهایت با ساخت سه سوله و آماده سازی محوطه و حصار بخشی از سایت پسماند موافقت شد .

گفتنی است به منظور راه اندازی کمپ ماده ۱۶ شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان مبلغ دو میلیارد ریال  مشارکت داشته است و سرپرست فرمانداری ویژه هم با پرداخت دو میلیارد ریال برای آماده سازی و خرید تجهیزات  همکاری می کند .

کد خبر 23159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد