کلینیک حقوق کودک مشهد افتتاح شد

با حضور معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی و نمایندگانی از دستگاه‌های مختلف اجرایی کلینیک حقوق کودک مشهد در فرهنگسرای کودک و آینده افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی  در این مراسم گفت: ما درحوزه کودکان خلا زیاد داریم که نیازمند همکاری بخش غیر دولتی است و بهزیستی استان هم از آن دسته سازمان‌هایی است که در حوزه ساماندهی انواع و اقسام کودکان کار میکند که نیازمند همکاری فعالان در این حوزه است.
 

حقدادی ضمن اشاره به گستردگی فعالیت بهزیستی در حوزه کودکان افزود: بهزیستی در حوزه کودکان معلول و بیمار، کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، کودکان ناشی از عوارض و آسیب‌ها مثل کودکان بازمانده از طلاق یا حوزه کودکان کار و خیابان دارای مسئولیت است.

معاون بهزیستی استان ادامه داد: گروه کودکان تحت پوشش بهزیستی وسیع است و از طرفی هم مسائل اقتصادی سال‌های اخیر و مسئله کرونا این قشر را بیشتر تحت تاثیر قرار داده است و فعالیت ویژه‌ای با کمک متولیان در حوزه ساماندهی این کودکان را می‌طلبد.
حقدادی بیان کرد: ما مشکلات همه این کودکان را می‌بینم وخوشحالیم که اخیرا قانونی به نام قانون حمایت از اطفال و نوجوانان با فراز نشیب‌های چندین ساله تصویب شد. این قانون به ما خیلی کمک می‌کند که بتوانیم در حوزه کودکان موفق ترعمل کنیم.

طاهره طهماسبی سرپرست امور بانوان استانداری خراسان رضوی گفت: امیدواریم دامنه فعالیت کلینیک کودک فقط به شهر مشهد معطوف نباشد و فعالیت‌های حوزه کودک به کل شهرهای خراسان رضوی تسری یابد و با هم‌افزایی در ظرفیت‌های استان، بهره لازم را از ایجاد این کلینیک ببریم.

او افزود: یکی از موضوع‌های مهمی که در راس کار داریم، موضوع کودک است. باتوجه‌به اینکه قانون حمایت از کودکان مصوب شده است و مراحل اجرایی را طی می‌کند، این قانون می‌تواند بسیاری از مسائل این حوزه را برطرف کند.

کد خبر 22696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد