ساختمان اورژانس اجتماعی شهرستان فردیس افتتاح شد

ساختمان اورژانس اجتماعی شهرستان فردیس با حضور دکتر اسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی استان، دکتر اینانلو فرماندار شهرستان فردیس، شهردار فردیس، عضو شورای شهر فردیس و اصحاب رسانه این شهرستان افتتاح شد. مسئولین پس از افتتاح ساختمان اورژاس اجتماعی و بازدید از کلیه بخش های آن از بهزیستی شهرستان نیز بازدید به عمل آوردند و ضمن تبریک روز کارمند با همکاران این شهرستان دیدار کرده و به گفتگو پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز، در این مراسم دکتر حیدری ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم و شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایش و تبریک هفته دولت گفت : یاد و خاطره ی شهدای عزیز دولت شهیدان رجائی و  باهنر و همه کسانی که جان عزیزشان را فدای اعتلای کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند را گرامی میدارم.

دکتر حیدری گفت : بسیار خرسندم که فرماندار محترم فردیس جناب دکتر اینانلو که از فرمانداران بسیار کوشا، ساعی و خوش اخلاق هستند و همچنین شهردار محترم شهرستان و اعضاء محترم اسلامی شهر فردیس را در کنار خود داریم.

وی گفت : امروز در مرکز اورژانس اجتماعی شهرستان فردیس هستیم که البته در گذشته آن را راه اندازی کردیم و فعال بود اما ساختمان مستقلی نداشت که امروز این ساختمان که خّیرساز هست بصورت مستقل در اختیار اورژانس فردیس قرار میگیرد.

دکتر حیدری افزود ما در تمامی شهرهای استان البرز بجز دو شهرستان اشتهارد و طالقان اورژانس اجتماعی فعّال داریم. وی گفت : در ایام کرونا یکی از جاهایی که خوش درخشید اورژانس اجتماعی بهزیستی و البته مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ بهزیستی بود که توانستند نیازهای روحی و روانی مردم را پوشش بدهند.

مدیرکل بهزیستی استان به ارائه آمار عملکرد اورژانس اجتماعی پرداخت و تصریح کرد: درایام کرونا بیش از ۱۸ هزار نفر با مراکز اورژانس بهزیستی استان البرز ارتباط برقرار کردند که تقریبا ۳۳ درصد از تماسها نیاز های مرتبط با سازمان بهزیستی بود و بیشترین تماس با ۶/۴ دهم درصد در خصوص همسرآزادی بوده است.

وی اذعان داشت :دون شأن فرهنگ ایرانی و اسلامی ماست که همسرآزاری در این حد اتفاق افتاده و جز مباحث آسیب اجتماعی قرار بگیرد و میطلبد که بهزیستی در کنار سایر ارگانهایی که در حوزه آسیب های اجتماعی فعالیت دارند به وظیفه انسانی خود عمل کرده و آموزش های لازم برای استحکام خانواده را در جهت آشنایی افراد با حقوق و تکالیف اعضاء خانواده بیش از پیش در دستورکار داشته باشد.

دکتر حیدری افزود : برای اولین بار در استان البرز مرکز جامع درمان اعتیاد افتتاح می شود که این مرکز تجمیع شده ی همه ی مراکز ترک اعتیاد بهزیستی است، یعنی واحدی برای سم زدایی دارد که فرد سه هفته در آنجا می ماند بعد وارد مرحله TC میشود و در آنجا نیز سه ماه و نیم می ماند و هشت ماه هم بصورت سرپایی درمان میشود.

وی افزود : پس از آن نیز وارد چرخه بازتوانی می شود که این مرکز ما کارگاه تولیدی گرانول دارد و فرد پس از خارج شدن از چرخه درمان و بازتوانی وارد مرکز توانمند سازی می شود.

این مقام مسئول اضافه کرد : افراد در این مرکز تقسیم بندی می شوند و آنهایی که خانواده دارند اما فاقد شغل هستند میروند در مرکز توانمندسازی و تحت آموزش شغلی قرار میگیرند و مانیز تسهیلاتی به آنها میدهیم اما دسته دیگر کسانی که خانواده ندارند به جایی دیگر ارجاع داده میشوند و از آنها حمایت می شود.

وی گفت : در این بین چیزی که بسیار اهمیت دارد نقش خانواده در درمان اعتیاد است که تا به امروز مغفول مانده بود و در این مرکز به آن پرداخته خواهد شد و با ایجاد این مرکز در استان البرز سالانه ۹۰۰ نفر در بخش درمان سرپایی و ۳۰۰ نفر در بخش اقامتی پذیرش میشوند.

وی در ادامه به افتتاح مراکز مثبت زندگی پرداخت و گفت : این مراکز، مراکز جدیدی هستند که ایجاد کردیم و مبتنی بر IT هستند که ۲۲ فعالیت بهزیستی را به این مراکز که میشود گفت پیشخوان بهزیستی هستند واگذار مینماییم و بصورت تدریجی کلیه فعالیت های بهزیستی به این مراکز واگذار خواهد شد.

دکتر حیدری اضافه کرد : سهم شهرستان فردیس از مراکز مثبت زندگی ۷ مرکز است که اینها در مناطف مختلف بر اساس توزیع جامعه هدف ما در هر حوزه ۴۵۰ پرونده به هر مرکز داده می شود و ۵ نفر نیز مشغول به کار می شوند.

در سطح استان ۴۷ مرکز ایجاد خواهد شد و همین امر باعث ایجاد زمینه ای برای اشتغال افراد تحصیل کرده و جویای کار نیز خواهد بود. وی گفت : اخیراً کانکس موبایل سنتر کاهش آییب در شهرستان فردیس فعال شده است که بصورت سیّار در محلات می چرخند و آسیب ها را رصد و بررسی میکنند و کار کارشناسی انجام میدهند و تمام تلاش ما اینست که در حوزه کنترل کاهش آسیب ها بتوانیم گامهای موثری برداریم.

دکتر حیدری با استفاده از حضور فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر فردیس درخواست خود مبنی بر مناسب سازی اماکن و معابر عمومی ویژه افراد دارای معلولیت، جانبازان و افراد کم توان را مطرح کرد و افزود : یکی از حقوق اولیه هر شهروندی اینست که بتواند از امکانات اولیه هر شهری استفاده بکند و اتفاقاً مُر قانون هم هست و در این خصوص با سازمان بازرسی  برای اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت که پایه آن مناسب سازی شهری است مکاتبه ای داشته ایم.

مدیرکل بهزیستی استان افزود : با توجه به پتانسیل و توانی که در دولتمردان شهرستان فردیس میبینم از جناب شهردار و سایر افراد دخیل در امر مناسب سازی درخواست داریم تلاش نمایند تا شهرستان فردیس را بعنوان شهری نمونه برای تردد معلولین، سالمندان، زنان باردار، کودکان و جانبازان عزیز که حق بر گردن ما دارند تبدیل نمایند.

این مقام مسئول افزود : ۱۲ درصد از جامعه ما زنان خود سرپرست هستند و ۱۰ درصد از جامعه ما سالمند است، ۴ تا ۶ درصد از جامعه را نیز افراد دارای معلولیت تشکیل میدهند و تقریبا ۱۷۰ هزارنفر کودک داریم که همه ی این عزیزان نیاز به مناسب سازی شهری دارند خصوصاً پارک ها، فضاهای فرهنگی، کتابخانه ها و معابر عمومی که امیدواریم این مبحث در شهرستان فردیس جدی تر گرفته شود.

کد خبر 22206

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد