کرمانشاه|افتتاح ۲هزارمین واحد مسکونی روستایی مددجویان زلزله زده بهزیستی استان کرمانشاه

مراسم افتتاح ۲هزارمین واحد مسکونی روستایی مددجویان زلزله زده بهزیستی استان کرمانشاه با حضور معاون سازمان بهزیستی و جمعی دیگر از مسئولان در روستای میانمیل سرپل ذهاب برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه، مراسم افتتاحیه و آئین واگذاری ۲هزارمین واحد روستایی مددجویان زلزله زده استان کرمانشاه با حضور دکتر یزدان مهر معاون مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور، استاندار کرمانشاه، مدیرکل بهزیستی، نماینده مردم سرپل ذهاب در مجلس و جمعی دیگر از مسئولان در روستای میانمیل شهرستان سرپل ذهاب برگزار شد.

‍ دکتر رضوان مدنی در این مراسم، اشاره ای به زلزله بزرگ آبان ماه سال ۹۶ استان کرمانشاه داشت و گفت: بیشترین آسیب را در این زلزله شهرستان های سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی دیدند و خانه‌های زیادی تخریب شد. 

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با تقدیر از حمایت های دکتر قبادی دانا معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور،افزود: ۲۵۹۰ خانه از بین خانه های تخریب شده مربوط به مددجویان بهزیستی بود و تخریب این خانه ها مسئولیت ما را خیلی زیاد کرد. 

وی ادامه داد: به دلیل اینکه خانه های مددجویان ضعیف بود خیلی بیشتر تخریب شد و این افراد که آسیب های جسمی و روحی و روانی دیده بودند، خانه های خود را نیز از دست دادند.

  رضوان مدنی یادآور شد: این اتفاق باعث شد که ما به فکر بیفتیم و با حمایت و تدبیر استاندار پرتلاش کرمانشاه و همت همه مسئولین تلاش کنیم و مسکن این افراد را بسازیم.

  وی خاطرنشان کرد: از ۲۵۹۰ واحد تخریب شده ۲۰۶۶ مورد مربوط به روستائیان عزیز در مناطق زلزله زده  و تخریب شده ۵۲۴ مورد نیز مربوط به مناطق شهری بود. 

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از بازسازی و تکمیل ۲۰۱۸ مورد از مساکن زلزله‌زده مذکور تاکنون خبر داد و امروز جشن دو هزار مین مسکن را که تحویل به روستاییان است، می گیریم. 

وی افزود:بالای ۴۰۰ مورد مسکن مهر شهری نیز تکمیل شده و طبق تعهدی که ما کرده‌ایم تلاش می‌کنیم تا پایان شهریورماه کل مساکن مددجویان زلزله‌زده را تکمیل کرده و به آنها تحویل دهیم. 

دکتر رضوان مدنی اشاره ای به سالگرد تاسیس بهزیستی و خدمات آن به جامعه هدف داشت و گفت: یکی از اقدامات سازمان بهزیستی ساخت مسکن برای محرومان، نیازمندان، معلولان و زلزله زدگان است که در آبان‌ماه سال ۹۶ مسکن های خود را از دست دادند. 

وی تصریح کرد: ما بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ مورد مسکن از ابتدای نهضت مسکن که سال ۸۹ بود ساخته ایم که ۲۵۹۰ واحد آن مربوط به همین زلزله زدگان است. 

این مسئول گفت: در روستای میانمیل ۱۰ واحد مسکونی مددجویان آسیب دیده است با کمک استاندار و سایر دوستان ما موفق شدیم ۲۵۹ میلیارد ریال به این عزیزان کمک کنیم که هر خانواده ای ۱۰۰ میلیون ریال کمک شده است. 

وی از تمام دستگاه ها و کسانی که در این زمینه سازمان بهزیستی را کمک کرده اند، تقدیر و تشکر کرد و گفت: اگر کمک و تلاش این دوستان نبود قطعا این اقدام امکانپذیر نبود.

  دکتر رضوان مدنی از واریز یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به حساب مددجویانی که پدر و مادر خود را در زلزله از دست داده بودند خبر داد و گفت: اینها ۱۴ نفر بودند و نفری ۱۰۰ میلیون تومان به حساب آنها واریز شد.

کد خبر 2191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد