آیین رونمایی از مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد دراستان البرز و همزمان ۴ استان دیگر کشور برگزار شد

آیین رونمایی از مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد در استانهای " البرز، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان و یزد " ظهر امروز با حضور دکتر قبادی دانا معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور و مدیران کل و معاونین استانهای مذکور بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان البرز: این آیین در استان البرز باحضور دکتر " اسدالله حیدری "  مدیرکل بهزیستی استان، " معصومه عباسی زاده "  معاون پیشگیری، "  ژاله کاظمی "  معاون مشارکتهای مردمی و کارشناسان این دو حوزه برگزار شد.

دکتر " اسدالله حیدری"  روز سه شنبه در جریان این افتتاحیه که به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد بهزیستی برگزار شد اظهار کرد: مرکز درمان و بازتوانی اعتیاد البرز به مساحت ۱۰ هزارمترمربع توسط بخش غیردولتی ایجاد شده و تمام استانداردهای مورد نظر سازمان بهزیستی در ساخت آن رعایت شده است.

وی با اشاره به اینکه مرکز جامع درمان اعتیاد مردان استان البرز دارای ۱۰ اتاق است، گفت: ظرفیت اقامت سالانه در آن ۳۰۰ نفر و ظرفیت دوره درمان سرپایی و باشگاه مهارت در این مرکز ۹۰۰ نفر است و به دنبال افتتاح این مرکز از فردا پذیرش افراد در آن صورت می گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد تومان برای ساخت مرکز جامع درمان اعتیاد مردان هزینه شده، بیان کرد: سهم سازمان بهزیستی در این خصوص برابر ۳۵۰ میلیون تومان بوده است.

وی افزود: در این مرکز ایجاده شده در حال حاضر کارگاه تولید ظروف یکبار مصرف با ظرفیت تولید روزانه ۱۵۰ هزارعدد ظرف فعال است، در کنار آن یک کارگاه بازیافت پلاستیک و تبدیل آن به گرانول با ظرفیت ۱/۵ تن درروز نیزفعالیت دارد که ۷ نفر در آن مشغول به کار هستند.

دکتر حیدری در بخش دیگری با اشاره به صنعتی بودن البرز و ظرفیت های خوب این حوزه در بحث اشتغال زایی گفت: درهفته بهزیستی چندین تفاهم نامه با صاحبان واحدهای صنعتی جهت اشتغال زنان سرپرست خانوار، افراد بهبود یافته و فرزندان مستقل شده یا در شرف استقلال به امضاء رساندیم.

وی بیان کرد: افرادی که از مرکز جامع درمان اعتیاد مردان فارغ شوند با حرفه آموزی هایی که داشته اند، به یقین در گارگاه های تولیدی فعال در استان البرز مشغول به کار خواهند شد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز عنوان کرد: بخش های گلخانه ای و استخر پرورش ماهی در ماه های آتی به همراه چند کارگاه تولیدی دیگر در این مرکز افتتاح می شود.

وی افزود: بر اساس مطالعاتی که در سطح جهان انجام شده مرکز جامع درمان اعتیاد مردان بیشترین موفقیت ها را در درمان و ترک اعتیاد افراد معتاد دارند، افراد در زمان اقامت دراین مرکز هیچ دارویی دریافت و مصرف نمی کنند.

حیدری تاکید کرد: امید است به همت شرکای اجتماعی و فعالان در حوزه پیشگیری از اعتیاد بتوانیم تعداد مراکز جامع ترک اعتیاد را بیشتر کنیم و افرادی که سوء مصرف موارد دارند را در این مرکز به خوبی درمان کرده و به چرخه زندگی و فعالیت بازگردانیم.

وی بیان کرد: مرکز جامع درمان اعتیاد مردان " ارشیا "  با ظرفیت پذیرش ۱۰۰ نفر در بخش مردان آماده ارائه خدمات به معتادان شده است، گفت: دراین مرکز بجای انجام اقدامات پراکنده، درمان های کوتاه و یا مقطعی تلاش می شود تا درمان های سرپایی، سم زدایی اولیه و اقامت بیمار و در مرحله پایانی توانمندسازی و اشتغال این افراد صورت گیرد.

وی ادامه داد: به ازای هر بیماری که تحت پوشش بهزیستی یا واجد شرایط حمایت این مجموعه باشد سالانه ۹ میلیون تومان یارانه به این مراکز پرداخت می شود.

حیدری اضافه کرد: همچنین اگر بیمار دارای اعتیاد در مراکز جامع ترک اعتیاد به مرحله اشتغال برسد برای هر بیمار به شرط آنکه یک سال پاکی داشته باشد، مبلغ ۵۰ میلیون تومان تسهیلات تخصیص داده می شود.

وی بیان کرد: در این زمینه به کارفرمایانی که بیمار معتاد را تحت حمایت قرار دهند، به ازای هر بیمار ۵۰ میلیون تومان تسهیلات به کارفرما داده می شود.  

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: بالغ بر۱۰۰ کمپ ترک اعتیاد، ۲ مرکز تی سی و همچنین چند مرکز کاهش آسیب و یا موسسات ویژه درمان اعتیاد تحت نظارت بهزیستی استان البرز قرار دارد.

کد خبر 20046

خدمات الکترونیک پرکاربرد