نخستین مرکز جامع درمان وبازتوانی اعتیاد در سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید

به گزارش روابط عمومی بهزیستی سیستان و بلوچستان طی مراسمی با حضور ویدئو کنفرانس ریاست سازمان بهزیستی کشور ، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان و اعضای شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر، نخستین مرکز جامع درمان وبازتوانی اعتیاد در استان به بهره برداری رسید.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان در آیین رونمایی از مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد در سیستان و بلوچستان اظهار داشت : سازمان بهزیستی در راستای درمان بهینه اعتیاد الگوی درمانی جدیدی بر اساس ترکیب مدلهای درمان و مداخله اعتیاد که در دو دهه اخیر در کشور اجرایی شده است ابداع نموده است . که حاصل آن مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد می باشد .

دکتر عزیزاله جهان تیغ خاطر نشان کرد : در این مدل ، برنامه اختصاصی برای هر فرد و با توجه به شرایط زندگی بیمار و بمدت یکسال علاوه بر ارائه مداخلات سم زدایی نسبت به رفع چالش های خانوادگی و اجتماعی بیمار مداومت بر مراقبت بیمار مداخلات روانی – اجتماعی و پس از کسب مهارتهای حرفه ای لازم و توانمند سازی  و پیگیری شغلی می پردازد .

 این مقام مسئول گفت : این مرکز در فضایی به مساحت 3000 متر با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال با ظرفیت درمانی در هر دوره 50 نفر و باتوان آموزش اشتغال در زمینه های تولید جوجه یک روزه ، عرق  گیری گیاهان دارویی ، تولید ترشیجات خانگی ، خیاطی و پرورش گیاهان آپارتمانی احداث شده است .

وی تصریح کرد : در حال حاضر تعداد 7 مرکز گذری کاهش آسیب ، 10 مرکز سرپناه شبانه و تعداد 40 مراکز اقامتی میان مدت درمان اعتیاد در سطح استان فعال می باشد که خدمات مربوط به پیشگیری و درمان اعتیاد را بر عهده دارند که با توجه ویژه ریاست سازمان بهزیستی کشور به استان در سال جاری نسبت به توسعه مراکز جامع درمان در سطح استان اقدام خواهد شد .

کد خبر 20023

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد