در ابتدای این جلسه، رقیه رشیدی، مسئول دبیرخانه شورای سالمندان، به ارائه گزارشی جامع و تفصیلی از وضعیت موجود جمعیت سالمندی در شهرستان پرداخت و ابعاد مختلف این حوزه را از جنبه های اجتماعی، بهداشتی و معیشتی تشریح کرد . وی با اشاره به آمار موجود، بر اهمیت توجه به این قشر رو به رشد جمعیتی تأکید کرد. بر اساس آمارهای پیشین تعداد زیادی از سالمندان در استان قم زندگی میکنند که این رقم ضرورت برنامه ریزی دقیق را دوچندان میسازد . پس از ارائه این گزارش، معاون فرماندار قم با تأکید بر لزوم عملیاتی شدن برنامه ها، از تمامی دستگاههای عضو شورا خواست تا گزارش مفصلی از عملکرد و خدمات ارائه شده به جامعه سالمندی ارائه دهند. در ادامه، نمایندگان ادارات مختلف به طور مفصل به تشریح اقدامات و خدماتی که در حوزه های مرتبط با سلامت، رفاه، فرهنگی و معیشتی به سالمندان ارائه میدهند، پرداختند. پس از استماع گزارشهای دستگاهها رئیس اداره بهزیستی شهرستان قم ضمن تشریح دقیق خدمات تخصصی حوزه سالمندی در سازمان متبوع خود، بر تعامل هرچه بیشتر و هم افزایی بین دستگاههای اجرایی به منظور بهبود کیفیت خدماترسانی تأکید کرد. وی با اشاره به نقش نظارتی و حمایتی بهزیستی، بر لزوم همکاری تنگاتنگ همه نهادها در اجرای مصوبات شورا تأکید ورزید. در پایان جلسه، معاون فرماندار قم با قدردانی از گزارشهای ارائهشده و تلاشهای اعضا، مصوبهای مبنی بر ارسال لیست کامل خدمات دستگاههای اجرایی به دبیرخانه شورای سالمندان صادر کرد. همچنین وی بر لزوم برگزاری منظم جلسات و حضور مستمر اعضا مطابق با دستورالعمل های ابلاغی به منظور پیگیری مستمر امور و ارتقای سطح خدمات تاکید کرد. این خواسته معاون فرماندار در راستای ساماندهی هرچه بیشتر امور مرتبط با سالمندان و بهبود هماهنگی دستگاهها مطرح شده است .
لسه شورای سالمندان شهرستان قم با حضور عبدالحسین صمصامی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار قم، محمدرضا ابوالحسنی رئیس اداره بهزیستی شهرستان قم و جمعی از اعضای این کمیته امروز در محل اداره کل بهزیستی استان قم برگزار شد .
کد خبر 190161












نظر شما