پیام مدیرکل بهزیستی مازندران به مناسبت هفته قوه قضائیه؛ عدالت اجتماعی در سایه هم‌افزایی قانون و حمایت

رقیه رحمانی مدیرکل بهزیستی استان مازندران به مناسبت هفته قوه قضائیه و هفتم تیرماه سالروز شهادت شهید آیت‌الله دکتر بهشتی و شهید دکتر فیاض‌بخش با صدور پیامی بر پیوند عدالت قانونی و حمایت اجتماعی تاکید کرد و تعامل موثر دستگاه قضایی و بهزیستی را از ارکان صیانت از حقوق اقشار آسیب‌پذیر دانست.

بسم الله الرحمن الرحیم

هفتم تیرماه، یادآور یکی از ماندگارترین مقاطع تاریخ انقلاب اسلامی و نماد استواری در مسیر عدالت، قانون‌مداری و خدمت صادقانه به مردم است. این روز با نام و یاد شهید آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب گره خورده است. بزرگ‌مردانی که با ایثار و بصیرت، بنیان‌های عدالت و حاکمیت قانون را استحکام بخشیدند. همچنین این مناسبت، فرصت ارزشمندی برای پاسداشت یاد و اندیشه شهید دکتر فیاض‌بخش، بنیان‌گذار سازمان بهزیستی کشور است که با نگاهی انسانی و عدالت‌محور، خدمت به اقشار آسیب‌پذیر را به عنوان یکی از ارکان مهم نظام اجتماعی کشور بنیان نهاد.

بی‌تردید، تحقق عدالت اجتماعی تنها در سایه حمایت‌های مادی امکان‌پذیر نیست، بلکه هم‌افزایی میان خدمات تخصصی اجتماعی و اجرای دقیق قانون، زمینه‌ساز صیانت از کرامت انسانی و احقاق حقوق شهروندان است. تعامل سازنده بهزیستی با دستگاه قضایی در استان مازندران، به‌ویژه در حوزه حمایت از کودکان، زنان، افراد دارای معلولیت، سالمندان و سایر گروه‌های هدف، گواه آن است که عدالت زمانی به معنای واقعی محقق می‌شود که قانون، پشتوانه‌ای برای تامین امنیت، کرامت و کیفیت زندگی افراد آسیب‌پذیر باشد. اهتمام دستگاه قضا به حمایت از حقوق این اقشار، نقش موثری در تسهیل ماموریت‌های بهزیستی و گسترش عدالت اجتماعی ایفا کرده است.

اینجانب ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و ادای احترام به مقام شامخ شهدای هفتم تیر، به‌ویژه شهیدان آیت‌الله دکتر بهشتی و دکتر فیاض‌بخش، از حمایت‌ها و همکاری‌های ارزشمند رئیس‌کل دادگستری استان، دادستان مرکز استان، روسای دادگستری، دادستان‌های شهرستان‌ها، قضات، معاونان، مدیران و تمامی کارکنان خدوم دستگاه قضایی استان مازندران که با احساس مسئولیت، رویکردی عدالت‌محور و نگاهی انسانی، اداره کل بهزیستی را در صیانت از حقوق جامعه هدف و تحقق ماموریت‌های حمایتی همراهی کرده‌اند، صمیمانه قدردانی می‌کنم.

امید است با تداوم این هم‌افزایی و تعامل سازنده، بیش از پیش شاهد گسترش عدالت اجتماعی، صیانت از حقوق اقشار آسیب‌پذیر و ارتقای سلامت و امنیت اجتماعی در استان باشیم.

رقیه رحمانی
مدیرکل بهزیستی استان مازندران

کد خبر 189816

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد