به گزارش روابطعمومی ادارهکل بهزیستی استان کرمانشاه؛
با این حال، قانونگذار راهکارهایی را برای تأمین آینده مالی فرزندان تحت سرپرستی پیشبینی کرده است.
مطابق مقررات؛ سرپرستان میتوانند تا یکسوم اموال خود را از طریق #وصیتنامه به فرزندخوانده اختصاص دهند. همچنین در صورت رضایت سایر وراث قانونی، امکان واگذاری سهمی بیشاز یکسوم اموال نیز وجود دارد.
کارشناسان حقوقی توصیه میکنند؛ خانوادههای دارای فرزندخوانده برای حفظ حقوق مالی فرزندان تحت سرپرستی خود و جلوگیری از بروز اختلافات احتمالی در آینده، نسبت به تنظیم وصیتنامه رسمی در دفاتر اسناد رسمی اقدام کنند.
این ظرفیت قانونی، فرصتی مناسب برای خانوادههای دارای فرزندخوانده فراهم میکند تا با برنامهریزی و پیشبینیهای لازم، زمینه تأمین امنیت مالی و آیندهای مطمئنتر را برای فرزندان خود فراهم سازند.
روابطعمومی
ادارهکل بهزیستی استان کرمانشاه
@behzisti_ksh ایتا
https://ble.ir/behzisti_ksh بله
https://www.behzisti.ir/service/province/kermanshah سایت












نظر شما