به گزارش اداره بهزیستی کیش، محمدرضا حیدرهایی سرپرست بهزیستی کیش با اعلام این خبر عنوان داشت: در انتخابات دبیرخانه هماندیشی، کیفیتبخشی و توانمندسازی اولیای فرزندان دارای اختلال طیف اتیسم منطقه خلیج فارس که با حضور نمایندگان خانوادهها از استانهای اصفهان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، یزد و منطقه آزاد کیش برگزار شد، نماینده خانوادههای دارای فرزند مبتلا به اتیسم از کیش موفق شد با کسب اکثریت آراء به عنوان عضو اصلی این دبیرخانه انتخاب شود.وی افزود: این موفقیت ارزشمند، حاصل سالها تلاش مستمر در راستای توانمندسازی خانوادهها، جلب مشارکت آنان در فرآیند تصمیمسازی و اجرای برنامههای هدفمند توانبخشی در جزیره کیش است؛ رویکردی که همواره یکی از محورهای اصلی فعالیتهای اداره بهزیستی کیش بوده است.حیدرهایی با اشاره به جایگاه ویژه خانوادهها در ارائه خدمات توانبخشی گفت: تجربههای جهانی نشان میدهد که هیچ برنامهای در حوزه اتیسم بدون حضور فعال والدین و خانوادهها به موفقیت پایدار دست نخواهد یافت. از همین رو، اداره بهزیستی کیش طی سالهای اخیر تلاش کرده است خانوادهها را از دریافتکننده صرف خدمات، به شرکای اصلی برنامهریزی، اجرا و ارزیابی خدمات توانبخشی تبدیل کند.
سرپرست اداره بهزیستی کیش تصریح کرد: انتخاب نماینده خانوادههای کیش در سطح منطقهای، بیانگر اعتماد جامعه هدف به برنامههای اجرا شده در جزیره و نشاندهنده ظرفیت بالای خانوادههای کیشوند برای نقشآفرینی در سیاستگذاریها و تصمیمات مرتبط با حوزه خدمات توانبخشی است.وی خاطرنشان کرد: بهزیستی کیش در سالهای اخیر با توسعه خدمات تخصصی توانبخشی، برگزاری کارگاههای آموزشی ویژه والدین، ایجاد شبکههای حمایتی خانوادهها، تقویت خدمات مشاورهای و اجرای برنامههای مشارکتمحور، توانسته الگویی موفق در حوزه حمایت از افراد دارای اختلال طیف اتیسم و خانوادههای آنان ارائه دهد.حیدرهایی در پایان این موفقیت را متعلق به تمامی خانوادههای دارای فرزند با اختلال طیف اتیسم در جزیره کیش دانست و ابراز امیدواری کرد که با حضور نماینده کیش در این دبیرخانه، زمینه انتقال تجربیات موفق جزیره و بهرهگیری از ظرفیتهای ملی و منطقهای برای ارتقای کیفیت خدمات توانبخشی بیش از پیش فراهم شود.












نظر شما