مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی خبر داد:
انجام ۷ هزار بازرسی از مراکز پیشگیری از اعتیاد در کشور

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: ۷ هزار بازرسی از مراکز پیشگیری، درمان و کاهش آسیب‌های اعتیاد در کشور انجام شد.

فرید براتی سده  در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در محل بهزیستی استان برگزار شد عنوان کرد: بر حسب آمار دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر ۲ میلیون ۸۰۰ هزار مصرف کننده دائمی در کشور داریم که خوشبختانه بیش از نیمی از این افراد از خدمات درمانی به انحاء مختلف استفاده می‌کنند.

وی افزود: در بحث نظارت جدی بر مراکز درمان ۷ هزار بازرسی انجام شده از مراکز پیشگیری، درمان و کاهش آسیب‌های اعتیاد در سطح کشور انجام شده است و پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های مراکز به روز رسانی شده است.

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: با توجه به اینکه طبق دستورالعمل ستاد ملی مدیریت کرونا پذیرش معتادین در مراکز ممنوع بود اخیراً طی ابلاغیه‌ای این مراکز می‌توانند با رعایت کلیه ضوابط بهداشتی پذیرش بیمار جدید داشته باشند که این آغاز فعالیت از ۷ تیرماه در اردبیل انجام خواهد شد.

جایگاه نمونه کشوری اردبیل در زمینه پیشگیری از مصرف مواد

براتی سده تصریح کرد: خوشبختانه اردبیل به لحاظ مصرف مواد مخدر جزو استان‌های پاک است، بر این اساس تاکید ما بر این است که پیشگیری و تداوم وضعیت پاکی در این استان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: اردبیل فعالیت‌های خوبی در زمینه پیشگیری انجام داده که طی سه سال گذشته این استان جزو رتبه‌های نمونه کشوری در زمینه پیشگیری از مصرف مواد بوده و طبق ارزیابی‌های انجام شده از کمیته ستاد مبارزه با مواد مخدر، اردبیل به عنوان کمیته برتر معرفی شده است.

کد خبر 18948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد