بخشنامه ورود و خروج فرزندان تحت مراقبت در خانه های شبه خانواده

از سوی کمیته پیشگیری از بیماری های واگیر سازمان بهزیستی کشور، «بخشنامه ورود و خروج فرزندان تحت مراقبت در خانه های شبه خانواده» به منظور کنترل و پیشگیری از بیماری کووید۱۹، برای مدیران کل بهزیستی استان ها ارسال شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، متن بخشنامه ورود و خروج فرزندان تحت مراقبت در خانه های شبه خانواده به این شرح است:

با عنایت به لزوم اتخاذ تدابیر پیشـگیرانه از شـیوع بیماری کووید-۱۹ در فاز بازگشایی برخی مراکز آموزشـی، خواهشمند است دستور فرمایید موارد ذیل به دقت مورد تایید و اجرا قرارگیرد:

 ۱ -از رفت وآمدهای غیر ضروری جلوگیری به عمل آید و خروج فرزندان از خانه حداقل و در موارد ضروری باشد.

۲ -استفاده ازوسایل نقلیه عمومی برای ایاب و ذهاب فرزندان ممنوع است.

۳ -امکان ارتباط تصویری فرزنـدان تحت مراقبت با بسـتگان و خویشاونـدان جهت کاهش نیاز به خروج از خانه تداوم یابد.

۴ -فراهم نمودن امکان ملاقات حضوری فرزنـدان با بسـتگان و خویشاوندان با رعایت فاصـله اجتماعی و رعایت کلیه نکات پروتکلهای بهداشتی مانند ضد عفونی کردن و شستن دست و... باشد.

۵ -برنامه ریزی جهت خروج فرزندان حتیالامکان در ساعات کم تردد و کم ترافیک با رعایت فاصـله اجتماعی و نکات بهداشتی صورت گیرد.

۶ -در صورت حضور فرزنـدان در مـدرسه، محـل کار و یا سایر مکانهایی که خروج آنها از خانه را ضـروری می سازد، رعایت پروتکلهای ابلاغی در حوزه رعایت بهداشت وارتقاء سلامت برای پرسنل، شامل آنها نیز خواهد شد.

۷ - هنگام خروج تا هنگام بازگشت به خانه فرزندان باید ماسک، دستکش و ژل یا اسپری ضدعفونی کننده همراه داشته باشند و به طور صحیح ازآن استفاده نمایند.

۸ -آموزشهای لازم در زمینه نحوهاستفادهاز ماسک، دستکش و ژل یا اسپری ضدعفونی کننده به فرزندان داده شود.  

۹ - کلیه فرزندان به هنگام خروج از خانه حتمًا دستکش و ماسک اضافی همراه خود داشته باشند.  

۱۰ -به هنگام بازگشت به خانه مکان مشخصی ترجیحًا اتاق یا اتاقکی برای تعویض لباس و قرار دادن وسایل فرزندان به تفکیک در نظر گرفته شود. به طوری که هر یک از فرزندان جای مشخصـی برای کفش، وسایل شخصـی و لباس بیرون خود داشته باشد.

۱۱ -پس از بازگشت به خانه کلیه وسایل فرزندان اعم ازکیف، لوازم التحریر و... ضدعفونی شود.

۱۲ -ترجیحا پس از بازگشت فرزندان به خانه استحمام شود.

۱۳ -آموزش وتأکید بر شستشوی دست و صورت به ویژه دستها حداقل به مدت ۲۰ ثانیه با آب و صابون تداوم یابد.

۱۴ - در طول اقامت در مـدرسه یا بیرون از خانه، از خوردن وآشامیدن خوراکی خودداری شود مگر خوراکیهایی که از قبل به طور بهداشتی درکیف فرزند قرارگرفته است.

۱۵ -رعایت فاصله حداقل۱ متری و به طورکلی رعایت اصول فاصله اجتماعی داخل و بیرون از خانه برای فرزندان الزامی است.

۱۶ -وجود وسائل و محلولهای ضدعفونی کننده در مراکز الزامی است.

۱۷ -در صورت نیاز، برگزاری اردوهای یک روزه با رعایت نکات بهداشتی در مکانهای باز خصوصی مانند باغ یاویلاهای شخصـی با حداقل رفت وآمد و فعالیتهای کوهنوردی و طبیعتگردی با هدف تجدید قوا و انبساط روحیه فرزندان و آموزش مهارتهای فردی واجتماعی انجام پذیرد واز فعالیتهای بدنی اضافه پرهیز شود.

۱۸ - در صورت انتقال فرزنـدان از یک خانه به یک خانه دیگر، رعایت پروتکلهای بهـداشتی و قرنطینه کودک در بـدو ورود الزامی است.

کد خبر 17695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد