۱۱۰ واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی لرستان ساخته می شود

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به ساخت مسکن مددجویان بهزیستی گفت: با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا (ص) ۱۱۰ واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی فاقد مسکن ساخته می‌شود.

دکتر کرم یاری در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد با اشاره به ساخت مسکن مددجویان بهزیستی با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا(ص) اظهار داشت: براساس انعقاد قرارداد با قرارگاه خاتم النبیا (ص) ۱۱۰ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی ساخته خواهد شد که براساس این قرارداد ۷۵ درصد ساخت واحدهای مسکونی به عهده سازمان بهزیستی و ۲۵ درصد قرارگاه خاتم با پیمانکاری این قرارگاه ساخته می‌شود.

وی افزود: متراژ ساخت ۱۱۰ واحد مسکونی برای زنان سرپرست خانوار ۵۰ و برای مردان سرپرست خانوار ۶۰ متر در نظر گرفته شده و چنانچه مددجویان خودشان زمین داشته باشند به ازای هر یک مترمربع یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه تامین می‌شود.

مدیرکل بهزیستی لرستان عنوان کرد: برای احداث ۱۱۰ واحد مسکونی، مددجویان دارای معلولیت شدید، خیلی شدید وسرپرست خانواردر اولویت دریافت مسکن هستند.

وی با اشاره  به اجرای طرح مسکن ایتام بیان کرد:بر اساس اجرای طرح مسکن ایتام تحت پوشش سازمان بهزیستی ۳۳ خانوار با سرپرستی خانم شناسایی شده که در سال تا آینده مسکن به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

یاری در رابطه با اقدامات سازمان بهزیستی جهت مقابله با کرونا نیز گفت: اعزام تیم‌های غربالگری به مراکز ترک اعتیاد، رعایت دستور العمل‌های بهداشتی در مراکز شبانه روزی، عدم پذیرش و لغو مرخصی‌های  مددجو در کلیه مراکزبهزیستی، واریز سرانه ۵۰۰ هزار تومان برای مددجویان مراکزتوانبخشی، حمایت مالی از مراکز ترک اعتیاد جهت تهیه اقلام بهداشتی از جمله اقدمات انجام شده سازمان بهزیستی لرستان در راستای مقابله بوده است.  

وی با بیان اینکه ۵۳۲ کودک کار در استان شناسایی شده است تصریح کرد: در راستای پیشگیری از کرونا در سه مرحله بین کودکان کار بسته‌های بهداشتی و معیشتی با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان  توزیع شده است.

مدیرکل بهزیستی لرستان خاطرنشان کرد:هر ساله در اسفند ماه به دلیل حضور مسافران گردشگری به استان لرستان کلیه معتادان متجاهر از سطح شهر جمع آوری می‌شدند که امسال به دلیل شیوع کرونا و عدم حضور گردشگران و مسافران نوروزی این معتادان جمع‌آوری نشدند ولی به این معتادان در پاتوق‌ها و خانه‌های تیمی زیر نظر بهزیستی خدمات بهداشتی، وعده غذای گرم در اختیار آنها قرار داده می‌شود.

وی با اشاره به بازگشایی بخش اداری مهدهای کودک‌ها سطح استان اظهار داشت: مطابق بخشنامه سازمان بهزیستی کشور بخش اداری مهدکودک‌ها جهت ثبت نام و آماده سازی این مکان‌ها برای ایام بعد از پایان کرونا فعالیت خواهند کرد و در حال حاضر مجاز به پذیرش کودکان نیستند.

یاری افزود: با توجه به این درآمد مهد کودک‌ها از محل دریافت  شهریه کودکان تامین می‌شد اما به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی مهدکودک‌ها در حال حاضر این مراکز متضرر شده که در همین راستا در سراسر کشور پویش همدلی جهت بخشیدن اجاره بها این اماکن توسط مالکان راه‌اندازی شد که امیدواریم با اشاعه این فرهنگ به مهد کودک‌ها کمک کنیم.

کد خبر 16950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد