شناسایی بیش از ۵۰۰ کودک کار در لرستان

مدیرکل بهزیستی لرستان از شناسایی بیش از ۵۰۰ کودک کار در استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی لرستان، دکتر کرم یاری امروز در جلسه کمیته ساماندهی کودکان کار و خیابانی لرستان که با حضور دستگاه‌های اجرایی مرتبط در سالن اجتماعات بهزیستی استان برگزار شد، اظهار کرد: مسئول ساماندهی کودکان کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، اما چون بهزیستی مراکز برای نگهداری کودکان کار و خیابانی دارد این مهم را به ما محول کردند.

وی اضافه کرد: طرح ساماندهی کودکان کار و خیابانی چندین بار در استان اجرایی شد اما ابتر ماند و باید تلاش کنیم با همکاری همه دستگاه‌های عضو کمیته ساماندهی همکاری لازم را داشته باشند تا تلاشمان منجر به نتیجه شود.

مدیرکل بهزیستی لرستان عنوان کرد: چنانچه این کمیته از سوی اعضا حمایت نشود راه بجایی نمی‌بریم.

یاری با بیان اینکه کودکان کار سرچهارراه می‌ایستند و اقدام به پاک کردن شیشه‌ خودروها می‌کنند که زیبنده استان نیست، افزود: بسته‌ای را برای ساماندهی کودکان کار و خیابانی، معتادان متجاهر و زباله‌گردها در نظر گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه ۵۳۲ کودک کار و ۴۹ کودک خیابانی در استان شناسایی کردیم، گفت: از امروز به جمع‌آوری کودکان کار خواهیم پرداخت.

مدیرکل بهزیستی لرستان اضافه کرد: بیشترین تعداد کودکان کار در شهرستان‌های خرم‌آباد و بروجرد هستند.

یاری با بیان اینکه سه مرکز حمایتی کودک و خانواده در خرم‌آباد و بروجرد راه اندازی شده است، گفت: برای 217 کودک مستمری برقرار شده و با معرفی ۵۱ نفر از مادران کودکان به اداره کل آموزش و فنی حرفه ای استان لرستان، آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای را کسب کرده اند تا بتوانند درآمدی داشته باشند.

وی عنوان کرد: در این طرح، کودکان پس از جمع‌آوری و تعهد والدین در مراجع ذیربط به خانواده تحویل داده می‌شوند و در غیر اینصورت در مراکز روزانه بهزیستی نگهداری می گردند.

مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان اینکه ۹۵ درصد این کودکان بومی هستند، افزود: با وجود کرونا تجمیع این کودکان در یک مکان خود عامل شیوع این بیماری می‌شود.

یاری اظهار کرد: تمهیدات لازم برای نگهداری این کودکان اندیشیده شده است.

وی از عدم حضور برخی اعضای کمیته در این جلسه انتقاد کرد.

کد خبر 16534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد