ضرورت جمع‌آوری کودکان کار و معتادین متجاهر لرستان

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: ظرف دو هفته تکلیف شده کودکان کار و خیابانی و معتادین متجاهر را در استان جمع‌آوری کنیم.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی لرستان، دکتر کرم یاری امروز در جلسه کودکان کار که به منظور جمع‌آوری کودکان کار و خیابانی در سالن اجتماعات بهزیستی لرستان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر کودکان کار در سطح شهر خرم‌آباد در چهار راه بیمارستان و چهارراه فرهنگ دوشیفت صبح و عصر فعال هستند.

وی با بیان اینکه اخرین تصمیمی که در استان گرفته شد که نیاز است عملیاتی شود این است که بهزیستی موظف به جمع‌آوری کودکان شد، افزود: با استفاده از اهرمهای قانونی این مهم انجام شود.

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: کودکان کار و خیابانی دو دسته هستند یا والد موثر دارند یا ندارند؛ براساس قانون مکلف هستیم که ظرف سه هفته آنها را بصورت قانونی تعیین تکلیف کنیم.

یاری بیان کرد: جمع‌آوری این افراد توسط بهزیستی و شهرداری باید براساس دستور قضایی باشد تا آنها را نگهداری و یا پیگیر کارهایشان شویم.

وی اظهار کرد: برای کودکان کار باید جداگانه اقداماتی انجام دهیم.

مدیرکل بهزیستی لرستان در ادامه با اشاره به اینکه باید قرنطینه‌ای برای معتادین متجاهر توسط سازمان انجام شود، بیان کرد: در این راستا دو مرکز را برای قرنطینه مردان و زنان در نظر گرفتیم.

یاری گفت: ظرف دوهفته پس از غربالگری معتادین چنانچه بیمار باشند به مراکز درمانی ویا مرکز ماده ۱۶ کووید ۱۹ انتقال داده شوند.

وی افزود: ظرف دو هفته تکلیف شده کودکان کار و خیابانی و معتادین متجاهر را جمع‌آوری کنیم و مجبوریم این کار را انجام دهیم.

کد خبر 16470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد