به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ جلسهای به منظور بررسی چالشها و مسائل مراکز مثبت زندگی و پرونده های تحت نظارت این مراکز با حضور آمنه همت معاون مشارکتهای مردمی و توسعه ظرفیتهای اجتماعی و فرهنگی بهزیستی استان و محمد امین مریدی سرپرست اداره بهزیستی شهرستان بندرعباس و با شرکت جمعی از کارشناسان تخصصی، شهرستان و استان برگزار شد.
آمنه همت معاون مشارکتهای مردمی و توسعه ظرفیتهای اجتماعی و فرهنگی بهزیستی استان هدف این جلسات را پیگیری مشکلات و تسهیل ارائه خدمات به افراد تحت پوشش عنوان کرد.
وی بر شفافسازی مطالبات جامعه هدف و پیگیری جدی مطالبات آنها تأکید کرد.
آمنه همت مراکز مثبت زندگی را بازوان اجرایی و همیشه همراه سازمان بهزیستی خواند و مشارکت آنها در شناسایی مشکلات و ارائه راهکار را دارای اهمیت ویژه دانست.
معاون مشارکتهای مردمی بهزیستی استان در ادامه بر اولویت بازدید و نظارت مستمر کارشناسان از این مراکز تأکید کرد و این نظارت را برای بیان عملکرد و خدمترسانی مطلوبتر ضروری خواند.
همت همچنین نقش این مراکز را در استفاده از ظرفیت خیرین و جذب مشارکت مردمی" بهویژه در شرایط بحرانی، تأثیرگذار ارزیابی کرد.
محمدامین مریدی سرپرست بهزیستی بندرعباس بر استفاده از ظرفیتهای برونسازمانی و نیروهای کارآمد و متخصص برای نظارت و ارتقای عملکرد مراکز تأکید کرد.
در ادامه کارشناسان حاضر به بیان چالشهای موجود و ارائه پیشنهاد پرداختند.
انتقال سریع پروندههای نیازمندان، تمدید مجوز مراکز به صورت سیستمی و بررسی عملکرد برای انتقال پروندههای مازاد محورهای اصلی نشست بودند .
گفتنی است در حال حاضر ۸ مرکز مثبت زندگی در شهرستان بندرعباس فعال هستند.












نظر شما