تهران| افتتاح مجتمع توانبخشی و مراقبتی شبانه روزی سالمندان«ستارگان درخشان» سپاه پاسداران

آیین آغاز به کار مجتمع توانبخشی و مراقبتی شبانه روزی سالمندان «ستارگان درخشان»صبح امروز در مجتمع فدک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل همزمان با میلاد پربرکت حضرت امام رضا(ع) و هفته بهزیستی این مراسم با حضور رییس و جمعی از مدیران و مسئولان سازمان بهزیستی کشور و سرداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر پا شد.

دکتر وحید قبادی دانا رییس سازمان بهزیستی کشور در این آیین با اشاره به بهره مندی ۷۱۹هزار سالمند از خدمات بهزیستی افزود:سیاست ما به عنوان متولی سلامت اجتماعی در کشور، حضور و زندگی مستقل و توام با عزت و کرامت سالمند در بستر جامعه و خانواده است و مراکز نگهداری شبانه روزی مخصوص سالمندان با شرایط ویژه در نظر گرفته شده است. همچنین اقتضای فرهنگ اسلامی و ایرانی ما نیز نگهداری سالمندان در کنار خانواده است، زیرا موجب غنای واحد مستحکم خانواده در جامعه ما هستند.


وی افزود:تکیه بر حضور مستقل این عزیزان در سطح جامعه با مناسب سازی و دسترس پذیری اماکن مختلف زیارتی، سیاحتی و ... که سالمند بتواند تا انتهای عمر زندگی عزتمندانه و عمر مولد داشته باشد.
وی گفت:همچنین وجود بیش از ۱۵هزار مهدکودک تحت پوشش بهزیستی در کشور، فرصت مناسب برای تربیت ایرانی-اسلامی نسل آینده که بتوانند با آموزش تاب آوری و مدیریت استرس، در آینده از بحران های طلاق، اعتیاد و... مصون بمانند که نوعی پیشگیری محسوب می شود. همچنین مراکز مشاوره تحت پوشش بهزیستی که با ارائه مشاوره مفید از مشکلات روانشناسی و اجتماعی افراد می کاهند نیز فرصت مغتنمی برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی محسوب می شوند.


وی با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و بحران های متعدد نظام گفت: هشت سال دفاع مقدس یکی از بحران های سنگین و عظیمی است که نظام جمهوری اسلامی با عزت و اقتدار از سر گذرانده است و اگر رشادت های رزمندگان ما نبود؛ امنیت، آرامش، عزت و اقتدار امروز را نداشتیم و سالمندان این مرکز که به حق ستارگان درخشان در آسمان پهناور ایران اسلامی هستند، همان رزمندگان دیروزند که پیشکسوتان جهاد و شهادتند.


قبادی دانا افزود:افتخار به آسایشگاه های سالمندان معنا ندارد و وقتی مفتخر هستیم که زندگی طولانی و عزتمند در بستر خانواده برای آنان فراهم آوریم اما گاهی ناچاریم برای افراد وابسته به بستر که در شرایط سخت زندگی میکنند، بهترین و شایسته ترین خدمات را با حفظ قدر و منزلت آنها ارائه دهیم.


رییس سازمان بهزیستی کشور در پایان سخنانش گفت:کمک های مردمی به سازمان بهزیستی علی رغم مشکلات اقتصادی جامعه، همچنان جاری است و این نشان می دهد که مردم ایثارگر و همراهی داریم و بهزیستی نیز وظیفه دارد خیر این خیرین را به دست نیازمندان برساند و با شفافیت هر چه بیشتر در اقداماتش اعتماد عمومی را جلب کند و سرمایه اجتماعی را افزایش دهد تا مشارکت های مردمی افزایش یابد.

کد خبر 1627

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد