در رسانه| باید نگرش ما درمورد قرنطینه و در خانه ماندن تغییر کند

حمیدرضا پوریوسف، مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایسنا:اولین مساله برای اینکه همشهریان ما بتوانند بهتر در خانه به سر ببرند این است که نگرش آنها عوض شود.

حمیدرضا پوریوسف، مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار می‌کند: من روانپزشک هستم و به بسیاری از افرادی که از من مشاوره می‌گیرند توصیه می‌کنم که مساله را عوض کنیم، یعنی به جای اینکه بگوییم چرا در خانه ماندن سخت است، نگرش خود را در قالب یک تغییر مساله به نمایش بگذاریم. به جای اینکه بگوییم نمی‌توانیم در خانه بمانیم و در خانه ماندن سخت است، اینگونه طرح موضوع کنیم که من باید بنا به ضرورت مدتی را بیشتر در منزل به سر ببرم. سوال اینجاست که چکار کنم تا بتوانم از وقتم بهتر استفاده کنم و بهتر در خانه بمانم؟

وی بیان می‌کند: اولین مساله برای اینکه همشهریان ما بتوانند بهتر در خانه به سر ببرند این است که نگرش آنها عوض شود، از این نگرش که چقدر در خانه ماندن سخت، کلافه‎‌کننده و خسته‌کننده است، به این نگرش تغییر یابد که من باید در خانه بمانم و باید کارهایی را انجام دهم که بتوانم این در خانه ماندن را بهتر تحمل و سپری کنم و ایام لذت‌بخش‌تری را برای خود رقم بزنم. این تغییر نگرش باعث می‌شود در رفتار و تصمیمات ما نیز تغییر ایجاد شود، تغییر نگرش، اصل قضیه تغییر رفتار، عادات و اقدامات ما خواهد بود.

کد خبر 16251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد